בלוג שיווק דיגטלי

איך לבחור ספק שירותי קידום אורגני

ניווט לפי כותרות

כדי לבחור ספק SEO צריך קודם להבין מה שירותי SEO יכולים לעשות בשבילך

  • ללוות הקמה של אתר חדש כך שיממש את הפוטנציאל שלו מבחינת קידום אורגני
  • לשפר את המיקומים במנוע החיפוש על ידי:
    • שיפור מבנה ותוכן האתר
    • הנחיות טכניות בנושא פיתוח האתר, אחסון, הפניות, דפי שגיאה, שימוש בג'אבה סקריפט ועוד
    • פיתוח אסטרטגיית תוכן שתפתח הזדמנויות אורגניות
    • מחקרי מילות מפתח
    • יעול התהליכים בחברה כך שיתרמו לקידום האתר
    • מומחיות בשווקים או באזורים גאוגרפים ספציפים
    • שיפור חווית המשתמש באתר
  • שיפור הנראות במנוע החיפוש – Rich Snippets
  • להגדיל את חשיפת המותג
  • להגדיל תנועה לאתר
  • להגדיל את מספר הלידים \ מכירות המגיעים מהתנועה האורגנית כולל שיפור אחוזי המרה
  • להגיע ללקוחות של המתחרים בצורה אורגנית
  • להחזיר תנועה אורגנית שנעלמה מהאתר בגלל ענישה או שינוים שנעשו באתר

האם כדאי להשקיע ב-SEO? מתי?

אם תשאלו את אלה שהתנסו, חברות גדולות או קטנות, אתרי עיתונות, איקומרס (eCommerce) ואפילו אתרי תדמית, תיווכחו לדעת שהתשובות מתפרסות על כל הספקטרום, מ-"ברור, זה הדבר הכי טוב שקרה לחברה שלנו" עד ל-"נראה לך, הכל בולשיט, מוכרים לך שקרים, זה לא עובד" ואתם יודעים מה? כולם אומרים את האמת – לפי ההתנסות האישית שלהם.

עם כל כך הרבה פקטורים שבאים לידי ביטוי בהצלחת פרוייקט של קידום אורגני, די ברור למה זה כל כך מאתגר לבחור את שירותי ה-SEO המתאימים למשימה.

אחד הדברים שרואים בתעשיית השיווק הוא שמעסיקים איש SEO או חברת SEO בשביל להציל את העסק כי הוא נכנס לצרות או שהוא לא מושך מספיק לקוחות כמו שהיה בהתחלה. זו לא המטרה שלשמה שוכרים שירותי SEO. למה? כי SEO הוא תהליך לטווח ארוך ולכן הוא לא מתאים כפלסטר לדימום כבד, כלומר צרות כלכליות \ עסקיות.

זה מצב מבלבל, יש לא מעט סיפורים על אנשי SEO שהצילו עסק והפכו אותו למצליח, אבל אנחנו בתקופה אחרת לחלוטין, היום חברות משקיעות ב-SEO מתחילת דרכן, במשך שנים, זה קשה יותר לעקוף בחודשיים את כל המאמצים שהם עשו לאורך תקופה כה ארוכה.

לפני שאתם בוחרים עם מי לעבוד, שאלו את עצמכם מה תרצו להשיג?

  • מה הציפיות שלכם משירותי הקידום?
    • זמני מענה למיילים \ טלפונים
    • הודעות על עדכונים בגוגל
    • אזהרות וסכנות לפני ביצוע שינוים באתר + פתרונות
    • מבנה הדו"ח החודשי
    • התנהלות מול אדם אחד ולא ראשי צוות
    • התמודדות מול הגבלות פנימיות של החברה
  • איך נראית הצלחה? לפי מה היא נמדדת? שימו לב לבחור מדדים קונקרטיים שניתנים לבדיקה, למשל 15% עלייה במספר הלידים שמגיעים מהתנועה האורגנית בסוף שנה מחתימת החוזה היא דוגמה לנתון מדיד.
  • מה החוזקות של ספקי השירות?
    • הבנה טכנית?
    • ממוקדי תוכן?
    • לינקים? אם כן, איזה סוג של לינקים?
    • כמה ניסיון יש להם?
    • באילו תחומים יש להם ניסיון עם תוצאות?
  • האם יש לכם פרוייקט ספציפי שאותו תרצו לקדם או שמדובר פה בקידום אורגני מתמשך לכל הנושאים באתר?

מהן האופציות שעומדות בפנינו?

שימו לב שיש פה הרבה תשובות נכונות וזה עניין של העדפה, אתם יכולים להיות חברה ענקית שמעדיפה לעבוד עם פרילנסר או חברה מאוד קטנה שמעדיפה לקחת מקדם אורגני InHouse, אבל לא משנה במה תבחרו, פשוט תדעו שיש הרבה פרמטרים שנכנסים לתוך ההחלטה ורק אתם יכולים לדעת מה הפרמטרים שחשובים לכם. בנוסף חלק מהספקים יהיו מוכנים להתאים את עצמם ללקוח יותר מאחרים. לכן, זה אמנם נחמד לדעת כיוון של איזה סוג של ספק יכול להתאים, אבל יותר חשוב להיפגש עם הספק, לשאול שאלות, להקשיב, לראות את סגנון העבודה, להסביר בדיוק מה אתם רוצים להשיג ולהחליט מי מתאים רק אחרי שפגשתם עוד מספר ספקים כדי שיהיה לכם מקור להשוואה.

למה לא לבנות טבלה פשוטה של חסרונות ויתרונות?

בגלל המורכבות של הנושא, טבלה לא יכולה להציג תמונה מלאה וכתוצאה מכך תגרום לפספוס הזדמנויות חשובות.

זאת אומרת שהאופציות אינן חד משמעיות ויש ספקים שמתנהלים שונה משאר הספקים שנמצאים באותה קטגוריה.

למשל, יועץ בדרך כלל בא לביצוע פרוייקט ספציפי ולא נותן שירות מתמשך, אך יש יועצים שעובדים בצורה של ייעוץ קבוע בכל החלטות החברה בתחום הדיגיטל ויש יועצים שעובדים בצורה של ייעוץ תקופתי כך שכל חודשיים היועץ מבצע בדיקות, מחקרים ומכין תוכנית לשיפור העבודה, במקרים מסויימים אפילו עוקב אחר הביצוע של אנשי הצוות.

אותו דבר נכון לגבי סוכנות, לרוב אנשי ה-SEO בסוכנות יש מספר רב של לקוחות ולכן קשה יותר לתת יחס אישי, אך ישנן סוכנויות בוטיק ששמות דגש על יחס אישי, ושם יש איש קשר שדואג לכל צרכי הלקוח, לכן כדאי לבדוק כל אופציה בנפרד ורק אחרי שמבינים יותר, להחליט.

למי מתאים פרילנסר SEO?

פרילנסר לקידום אורגני מתאים לחברות שצריכות שרותי SEO חיצוניים גמישים עם יחס אישי ובמחיר נוח (כי כמובן יש לו פחות הוצאות מחברה גדולה). היות ומדובר בפרילנסר, תמצאו ספקי שירות עם טווחי ניסיון שונים, חלקם יתאימו לעסקים גדולים עם מערכות וטכנולוגיות מורכבות, חלקם יתאימו לביצוע אופטימיזציות בסיסיות יותר. הרבה פעמים זו יכולה להיות אופציה טובה לחברה קטנה או לעצמאיים שלא יכולים לעשות SEO בעצמם ורוצים להתנסות עם זה בפעם הראשונה, זו גם אופציה לחברות גדולות שראו תוצאות מרשימות של אותו פרילנסר ולא מעוניינות בעובד פנימי שיעסוק בזה. כמה נקודות חשובות לגבי פרילנס כשתרצו לבדוק אם זו אופציה בשבילכם. אחד היתרונות הוא היחס האישי שפרילנס יכול לתת זה בגלל שהוא מבצע את העבודה בעצמו ובגלל שהוא לא לוקח יותר מידי לקוחות, אם תמצאו פרלינס שיש לו כבר 20 אתרים שהוא נותן להם שירות, היחס האישי כבר לא יהיה כל כך אישי. מכאן עולה עוד נושא, אם הפרילנס עובד לבד, זה אומר שכשהוא בחופשה או מילואים או לא יכול לעבוד מכל סיבה שהיא, זה אומר שאף אחד לא עובד על האתר שלכם, מצד שני תמיד הוא יוכל להשלים את השעות הללו בימים אחרים כמו כל עובד אחר. שימו לב שחלק מהפרילנסרים עושים יותר מ-SEO ויכולים לעזור לכם להגדיל את התנועה שמגיעה לאתר דרך ערוצים נוספים.

למי מתאימה סוכנות SEO?

סוכנות SEO מתאימה בדרך כלל לחברות בינוניות בגודלן ומעלה או כאלה שכבר התנסו עם SEO בעבר אך לא מעוניינות להעסיק עובד SEO פנימי, היתרון של סוכנויות הוא בניסיון הרב שלהן בעשרות מקרי קיצון שונים ואפשרויות הרחבת ערוצי השיווק. טווח המחירים של חברות SEO שעושות קידום נע בין 800 ל-15,000 ש"ח בחודש ולכן יכול להתאים לחברות בכל הגדלים. יש יתרונות ברורים לסוכנות SEO כמו העובדה שיש להן לקוחות בטווח רחב של תחומים ושווקים, בנוסף אם האתר שלכם בנוי במערכת לא מוכרת ויוצר בעיות מסוג חדש יש סיכוי טוב שסוכנות מכירה את המקרה. עם זאת אתם יכולים להבין מהטווח הרחב של התחומים ומספר הלקוחות המרובה, שבסוכנות SEO כל מקדם אחראי על מספר גדול של לקוחות ויהיה לו קצת יותר קשה להתמקד ביחס אישי או באתר ספציפי בלבד, אם יש לכם אתר ענק שדורש הרבה תשומת לב זה יכול להיות חיסרון, אבל מצד שני אם אתם לא רוצים להכניס עובד SEO לחברה, לטפח ולפקח על העבודה שלו, סוכנות יכולה להיות הדרך בשבילכם. סוכנויות הקידום נשארות מעודכנות בחידושים האחרונים, הטרנדים, מחקרים וכל מה שקשור בהתפתחות תחום ה-SEO כי זה חלק חשוב ביעול העבודה ובהגדלת הרווחיות. בחלק מהסוכנויות תוכלו למצוא גם תחומי קידום נוספים חוץ מהקידום האורגני כך שאם תחליטו להוסיף ערוצי תנועה נוספים, האופציה תעמוד לרשותכם. בסוכנות בדרך כלל יהיה איש מקצוע בכל תחום (קידום ממומן, ניהול רשתות חברתיות, כתיבת תוכן).

למי מתאים איש SEO פנימי – Inhouse SEO?

בדרך כלל מתאים יותר לחברות גדולות עם אתרים גדולים במיוחד שדורשים המון תשומת לב ומיקוד. איש SEO פנימי יוכל להבין את הנישה שלכם באופן יסודי יותר ולבחור אסטרטגיות קידום יצירתיות במיוחד, לכן מומלץ שיהיה לו ניסיון עשיר. אם בחברה דוגלים בבירוקרטיה מטישה ומעייפת, איש SEO פנימי ישיג שיתוף פעולה מוצלח יותר ובכך יביא תוצאות משמעותיות יותר לחברה שלכם. לפעמים איש קידום בתוך החברה מתאים גם לחברות קטנות, אם החברה עובדת בשוק רווחי במיוחד שבו כל המרה שווה הרבה כסף. אחד האתגרים שעומדים בפני בחירת מקדם SEO שיעבוד בתוך החברה הוא שאין מי שיפקח עליו, יבדוק שהעבודה נעשתה בצורה המקצועית ביותר ושילמד אותו על דברים חדשים שקורים בשוק, בתחום הקידום האורגני יש הרבה שינוים שמצריכים מעקב מתמיד. אופציות לפתרון בעיה זו הן להוסיף חברת קידום שתעבוד תחתיו או לשלם לסוכנות קידום על עובד שיעבוד אקסקלוסיבית אצלכם, כך הסוכנות תשמור על טיפוח המקצועיות וידע עדכני והוא יהיה ממוקד רק באתר שלכם, כמובן שהמחיר יהיה בהתאם.

למי מתאים יועץ SEO?

לרוב מדובר בחברות שאין להן צורך בפעילות SEO מתמשכת ויש להן צוות שיוכל לבצע את הנחיות היועץ, אלה חברות שבדרך כלל ישימו דגש על פרוייקט ספציפי ולאחר השגת המטרה ימשיכו ללא SEO או שלאחר ההישגים ומה שלמדו בדרך יבינו ש-SEO הוא אלמנט מאוד חשוב בהצלחת העסק וירצו להכניס את התבלין החריף הזה למערך השיווק שלהם. בנוסף עסקים שבונים אתר חדש או משדרגים אתר קיים ורוצים מישהו שיתן להם תוכנית התנהלות כללית להתחרות בערוץ האורגני בעצמם ללא איש SEO. יועצים מסויימים מגיעים לבדיקה תקופתית ובה הם בודקים את הנעשה עד כה, נותנים נקודות חשובות שעליהן צריכים לשים דגש מעתה והילך, מסבירים לצוות על שינוים שקורים בתחום ומנחים מה אפשר לעשות מצד החברה כדי להתאים את אסטרטגיות הקידום לשינוים אלה. החסרון העיקרי הוא שיועץ מגיע לריצות קצרות ויש לו פחות זמן להוביל את כל הצוות לתוצאות אורגניות ארוכות טווח. מחיר שעתו של יועץ היא יקרה יותר משעה של פרילנסר, אך בגלל שמדובר בריצות קצרות ההוצאה המצטברת קטנה יותר.

באילו דרכים עסקים מגיעים לספקי SEO

  • מצאו שירותי קידום שנמצאים במקום ראשון בגוגל על הביטוי "קידום אורגני" או "קידום SEO" –צריך רק לשים לב שחלק מהמקדמים החזקים יותר עסוקים בלעבוד על מיקומים ראשונים בשביל הלקוחות שלהם. יש להם מספיק המלצות מהלקוחות העכשיוויים שלהם בזכות השירות המעולה שהם נותנים, התוצאות המרשימות ובגלל שהלקוחות לא עוזבים אותם כל כך מהר. דרך נוספת היא לכתוב את המילה שאתם רוצים להופיע בה ראשונים ולבדוק מי מקדם את המקום הראשון בגוגל. מקובל לתת שירות לעד 2 עסקים באותו תחום.
  • דרך המלצות של חברים או היכרות קודמת.
  • פרסום של Case Studies – כך תוכלו להתרשם מדרך החשיבה של המקדם, למה הוא בחר לעשות את מה שעשה ואיך הוא התמודד עם הקשיים שעלו בדרך.
  • ראו הרצאה שלהם בכנס והתרשמו.
  • ראו כתבות מקצועיות מעניינות שכתבו על התחום באינטרנט והחליטו ליצור קשר.
  • איש ה-SEO יצר קשר \ שלח מייל ושאל אם יש לנו קידום אורגני – במקרה הזה המקדם הגיע אליכם, אם זה מייל תקראו מה הוא כותב, האם אתם מרגישים שהוא מקצועי במה שהוא כותב? האם יש תשומת לב לפרטים קטנים וחשובים? האם המייל מדבר על פרטים קונקרטיים או מדבר בכלליות?

נקודות כלליות שחשוב לזכור לפני הפגישות עם ספקי השירות

  • לא להתפתות למחירים נמוכים – כמובן שצריך להתחשב במחיר, אבל שימו לב שהמטרה האמיתית פה היא מקצועיות ותוצאות.
  • זהירות מטכניקות קידום לא חוקיות – Black Hat SEO https://cognitiveseo.com/blog/12169/44-black-hat-seo-techniques/ אמנם יכול להיות שתראו תוצאות במהירות, אבל באותה מהירות התוצאות יעלמו ותהיו חשופים לענישה מצד גוגל, משהו שלא קל להתאושש ממנו, לכן אם מבטיחים לכם תוצאות מהירות במילות מפתח תחרותיות – תחקרו שוב את הנושא. לעומת זאת בצד החיובי, אם אתם מותג גדול ומוכר עם אתר עשיר במידע אז יכול להיות שתוכלו להתמודד על מילים תחרותיות ולקבל תוצאות מהר יותר, אבל ההצלחה הזאת תבוא עם עבודה קשה ולא עם הבטחות.
  • איש ה-SEO צריך להבין את העסק שלכם: מה מיוחד במוצר או השירות שלכם, מי קהל היעד שלכם, איך הם מגיעים לאתר שלכם כרגע, איך אתם מרוויחים כסף (מודל עסקי), באילו עוד ערוצים אתם משתמשים, האם יש לכם פרסום גם מחוץ לעולם האינטרנטי (שלטי חוצות, פליירים, כרטיסי ביקור, מדבקות, טלויזיה), באילו רשתות חברתיות אתם משתמשים, מי המתחרים שלכם, מה הם עושים טוב יותר, זכרו שעליה בכמות התנועה היא לא המטרה העסקית – הגדלת המכירות והגדלת המודעות למותג כן. איש SEO טוב לא נותן לכם רק את הדרך להגיע למיקומים גבוהים בגוגל, הוא מכוון את העסק שלכם להשתפר ולהיות טוב יותר.
  • ספקי שירות טובים מודעים לטרנדים האחרונים בעולם ה-SEO – זהו הבדל משמעותי כשמדובר בעדכונים קריטיים כמו YMYL, Core Web Vitals, E-A-T, עדכוני ליבה וכו'.
  • קחו בחשבון ששירותי SEO הולכים ליצור עבודה גם לצוותים הפנימיים של החברה: מתכנתים, כותבי תוכן, מעצבים, מנהל האתר וכמובן מי שאחראי על הקידום מתוך החברה, ודאו שיש לכם מספיק משאבים וזמן בכל אחת מהמחלקות המעורבות כדי להוציא את המקסימום משירותי ה-SEO שתבחרו.
  • SEO לפי התמחות זו לא תמיד הדרך הנכונה, אלא אם כן מדובר בתחום שקשה ללמוד (לדוגמה נושא טכני כמו מדפסות תלת מימדיות מקצועיות) או שיש בו רגולציות קריטיות שחשוב לדעת עליהן כמו למשל בחברות תרופות.
  • חשוב שהמקדם יבין את השפה שבה האתר משתמש כי מחקר מילות המפתח ואיכות התכנים תלוים בכך, אם זו לא אופציה, לפחות שיהיה מישהו שיכול לתרגם בשבילו מה שצריך.
  • ודאו שיש לכם בחוזה נקודת יציאה אחרי 6 חודשים למקרה שאתם לא מרוצים, ובאותה נשימה אל תצפו לתוצאות לפני 6 חודשים אלה, במילים תחרותיות אפילו יותר. בתקופה זו בידקו את נפח התנועה האורגנית שמגיעה לאתר, האם הנפח גדל? האם כמות ההמרות מהתנועה האורגנית גדלה? איך אתם מתרשמים מהעבודה וההתנהלות הכללית של הספק שבחרתם?
  • אל תתחייבו לתת קישור מהאתר שלכם חזרה לאתר של חברת הקידום או הפרילנסר, זה עלול לסכן את האתר שלכם, יש דרכים הרבה יותר טובות לפרגן לעסק שאיתו אתם עובדים.
  • אם יש אפשרות, נסו לקבל המלצות והתרשמות ממכרים \ חברים שעובדים איתם.
  • בפגישה אל תדברו בצורה כללית, בקשו מאיש המקצוע להיות יותר ספציפי וקונקרטי, במקום להגיד שצריך לשפר אופטימיזציה באתר, אתם רוצים לשמוע דברים יותר ספציפיים, כמו "הייתי רוצה לחקור את הנושא X כי האתר עוסק בו אבל הנושא Y לא מוזכר פה".

למה לא כדאי להאמין להבטחות בנוגע למיקום הראשון בגוגל?

הבטחה לתוצאות חיוביות היא הכרחית, הרי לשם כך אנחנו צריכים חברה או מקדם SEO, אבל צריך לדעת שלא תמיד הכל תלוי במקדמי האתר. למשל, בשנים האחרונות העדכונים שגוגל עושים הופכים להיות מורכבים יותר וגוגל הפסיקו להסביר איך משפיע כל עדכון, כך שמקדמים נמצאים בחוסר ודאות, היו עדכונים שפגעו גם באתרים טובים ואיכותיים. אם אתם מקבלים הבטחה למיקום 1, תבדקו שלא מדובר בטכניקות Black Hat. אם גיליתם שכן, עדיף שתיעזרו בסבלנות ותיצמדו לטכניקות יותר מקובלות בעיני גוגל. כאן תוכלו לקרוא הודעה רשמית של גוגל על כך שאף אחד לא יכול להבטיח את המקום הראשון: https://developers.google.com/search/docs/beginner/do-i-need-seo#helpful-guidelines No one can guarantee number 1 ranking

מה כן אפשר להבטיח?

שיפור בהמרות \ תנועה \ מיקומים באופן כללי (אפילו אפשר לנקוב באחוזים), אפשר גם להבטיח להילחם על ביטוי מסוים כי הוא חשוב לכם במיוחד, אבל אי אפשר להבטיח את המקום הראשון.

מה כדאי לבדוק מול ספק הקידום?

  • בררו מה התהליכים שהוא מתכוון להריץ ולמה הוא מתכוון להריץ דווקא את התהליכים האלה?
  • מה דרך התקשורת שלו ובאיזו תדירות? מה מדיניות שליחת הדוחות? מה דרך ההתנהלות כך שתוכלו לראות מה נעשה בכל חודש ועל מה תעבדו בחודש הבא.
  • אילו משאבים פנימיים של החברה הוא צריך כדי לבצע את עבודת ה-SEO?
  • מה קורה אם הדברים לא מסתדרים? תוצאות לא נראות באופק או שדברים עובדים לאט מידי?
  • בקשו לראות גרפים של חברות שהוא מקדם, מתאריך ההתחלה כספק SEO של חברות אלה ועד עכשיו. צרו קשר, שאלו לקוחות נוכחיים (וגם לשעבר) האם הם מרוצים.
  • האם יש להם ניסיון בסוג הקידום שאתם צריכים?
    • Ecommerce SEO
    • International SEO
    • Local SEO
    • Link Building– Off Page– Outreach
    • Technical SEO
    • Mobile SEO
    • Voice SEO
  • אם מדובר בפרוייקט ספציפי, האם תוכלו לראות דוגמאות?
    • אופטימיזציית ואסטרטגיית תוכן
    • Structure Data / Rich Snippets
    • הוצאת מסקנות מתוך נתונים (אנליטיקס)
    • ניתוח דפי נחיתה
    • חקירה של ביטוים רווחיים חדשים
    • אופטימיזציה לאתרי JS
    • A/B Testing
    • הוצאת קישורים חזקים ממקומות נחשבים

אלה רק דוגמאות, בסופו של דבר כל פרויקט שתוסיפו צריך להתקשר למטרה שבגללה חשבתם על SEO מלכתחילה.

  • אם האתר שלכם מכיל מספר שפות ומספר קהלי יעד במדינות שונות, חשוב שמי שמקדם את האתר יהיה מומחה בקידום בין לאומי במגוון נושאיו: תיוג נכון של הדפים באתר, מפות אתר, התאמת לינקים נכנסים לפי שפות ואתרים מתאימים (למשל הוצאת קישורים בקידום אתר באנגלית בארצות הברית קשה בהרבה), התאמת התכנים לתרבות (למשל בגרמנית משתמשים יותר במילה Internet Security במקום ב-Antivirus), רגולציות או מגבלות שעולות מתרבויות שונות (למשל באתרים שומרי שבת יש צורך בהתאמות מיוחדות לימי שישי שבת תוך שמירה על המיקומים האורגניים).
  • בקשו דוגמה לדו"ח חודשי, בידקו שהוא עונה על הצרכים שלכם.
  • בקשו דו"ח אופטימיזציה מדגמי של מה איש המקצוע היה משנה באתר, בידקו את רמת הירידה לפרטים, האם יש לו הסברים לכל אחת מההמלצות, האם יש המלצות של גוגל בנושא? חשוב שתהיה תקשורת טובה – שיהיה הסבר פשוט וברור למה נבחרה כל המלצה.
  • בקשו לדעת קצת יותר על הניסיון של כל אדם בצוות שהולך לתת לכם שירות, אם מדובר בפרילנס או יועץ בקשו שיספר על הניסיון, ההישגים ואילו תפקידים היו לו בתחום ה-SEO.
  • בקרו במשרדים שלהם םא יש כאלה, תסתכלו איך הם מתנהלים, האם הם מתייחסים במקצועיות לעובדים, האם יש במקום אנרגיה חיובית של צמיחה \ גדילה \ למידה?
  • קחו נושא שבעייתי לקדם בחברה שלכם ותציגו אותו כמשהו שתרצו להתמקד בו. למה נושא בעייתי? כי ככה תדעו בדיוק איך הם מתמודדים איתו, ויותר חשוב איך הם מתמודדים עם מכשולים שעומדים מולכם. לדוגמה, אם באתר שלכם יש בעיה בהוספת תמונות או וידאו בדפי תוכן, תשאלו מה אפשר לעשות כדי להגיע עם דפי התוכן למיקומים גבוהים למרות שאתם לא יכולים להוסיף תמונות או וידאו ושאר המתחרים כבר עושים את זה, בקשו דרכי פתרון שהם מציעים כדי להצליח עם האתגר.

כמה מהר רואים תוצאות?

תלוי… בהרבה דברים… לכן בלתי אפשרי לתת תשובה חד משמעית.

אם תחשבו על זה לרגע, ההחלטה של גוגל לגבי הדירוג שהאתר שלכם צריך לקבל היא החלטה מאוד מורכבת, זה קורה אחרי הרבה מאוד חישובים, ובנוסף הכל מתעדכן כל הזמן.

נתחיל מזה שאם מדובר בדף חדש אז גוגל צריך קודם למצוא את הדף, לאנדקס אותו (התהליך מואט אם הדף נבנה ב-JAVASCRIPT) ואז לתת לו ניקוד על סמך התוכן בהשוואה לכל ה-3 מיליארד דפים אחרים שהוא מצא לאותו חיפוש (זה כולל איסוף נתונים של איך הקהל מתנהג כשהוא נכנס אל הדף שלכם). חלק מהדפים שייכים לאתרים גדולים וחזקים שעושים עבודת SEO כבר שנים, מהירות טעינת הדף, הסמכותיות ואיכות המידע שבדף, לינקים חיצוניים שמובילים אל הדף, רלבנטיות, תמונות, וידואים, האם האתר שייך למותג, האם המותג חזק בתחום הזה… ויש עוד כמה מאות מדדים כאלה שאנחנו אפילו לא יודעים עליהם.

אז לגבי כמה מהר נראה תוצאות…

בדרך כלל התשובה של בין 3-6 חודשים היא התשובה הקלאסית שאנחנו מקבלים מאנשי קידום ויש לזה סיבה טובה, כי זה פרק זמן שבו אפשר להספיק להוכיח אם נעשתה עבודה איכותית, בפועל התשובה היא שבסיטואציות מסויימות תראו שינוים בשבועיים ובסיטואציות אחרות תראו את השינוים לאחר שנה.


איך עושים סדר לפני שלוקחים החלטה

אחרי כל פגישה (מומלץ להיפגש עם 3 \ 4 אופציות), הכינו טבלה שבה כל המדדים הכי חשובים, בטבלה סמנו את הציונים של כל אופציה בכל אחד מהמדדים.

אלה הם הציונים:
1 = מתחת למצופה
2 = כמצופה
3 = מעל למצופה

בסופו של דבר תהיה לכם טבלה מסודרת עם נתונים ברורים לגבי כל אחת מהאופציות.

טבלה לדוגמה:

טבלה - ספקי קידום אורגני

 

בחרתם שירות SEO, מה עכשיו?

  • קבעו יחד את המטרות
  • איך אתם הולכים למדוד את השגתם
  • ואיך אתם הולכים לעקוב אחר מדדים אלה
  • פגישה או שיחת זום כל שבועיים תעזור להבין אם יש אם יש מכשולים שמפריעים להתקדם, כך תמנעו בזבוז כסף מיותר על המתנה שלא לצורך, הכינו רשימה אישית של כל הדברים שהושגו במשך השבועיים הללו (לא קובץ משותף).

שיהיה בהצלחה, ניפגש במקומות הראשונים 🙂

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן