בלוג שיווק דיגטלי

שיפור אחוזי המרה – חלק 1

שיפור אחוזי המרה (CRO – Conversion Rate Optimization) הינו נושא חשוב לכל אתר אינטרנט, ועדיין מסתבר שלא כל האתרים משקיעים בו מספיק זמן, למרות התוצאות המיידיות שזה יכול להניב. 

 

אני מניח שבגלל שבחלק מהזמן זה הימור, ולא ממש ברור לכולם כמה השיפור יהיה גדול, וכמה התוצאות יהיו מדהימות, וזה נכון, אין לדעת איך שינוי ישנה את התנהגות הגולשים ברוב הפעמים, אבל יש דברים שאפשר לשער בצורה חכמה, כמו שיפורי נוחות לממשק המשתמש, ועוד כמה נקודות שאזכיר במאמר הבא.

הסרת הסחות דעת מיותרות

מומלץ לרשום מול העיניים מה המטרה של הדף ומה רוצים שהגולש יעשה כשהוא יגיע לדף.

 

כך נוודא שאנחנו במסלול הנכון:

אם אלה קישורים שלא עוזרים לדחוף לקניה, תמונות שלא תורמות לסיפור ולחוויה, סרטוני וידאו במקומות הלא נכונים בדף וכן הלאה, אז כנראה שהם לא צריכים להיות שם.

 

למשל המטרה של YouTube היא להשאיר את הגולשים לראות כמה שיותר סרטונים ולצרוך כמה שיותר מידע בצורת וידאו כשהם נוחתים על דף סרטון, תארו לכם את חוויית הצפייה ב-YouTube ללא הוידאוים בצד המסך, ותראו שיוטיוב יפסיד הרבה שעות צפייה ללא הוידאוים בצד, וכמובן איך אפשר שבלי האופציה של לנגן את הוידאו הבא ברשימה בצורה אוטומטית.

יוטיוב עם תפריט צידי
יוטיוב עם תפריט וידאו צידי
יוטיוב ללא תפריט צידי
יוטיוב ללא תפריט וידאו צידי

דף מכירות ארוך או קצר

מוצרים שמביאים איתם חדשנות ושינוי גדול מצריכים דפים ארוכים יותר, הסברים מפורטים יותר, אולי אפילו יותר דוגמאות מהשטח, או יותר חוות דעות ממשתמשים ראשונים של המוצר, בקיצור יותר מידע.

 

מוצרים שברור מה הם עושים ויש רק שיפור באיכות או תוספת קטנה או שתיים, יכולים לתפקד טוב יותר עם דף מכירה קצר, כמובן אם רוב קהל היעד כבר יודע במה מדובר.

 

דוגמאות:

 

למשל המוצר ״נגן MP3״ – דמיינו אתר שמסביר ב-6 דפים מה זה נגן MP3, איך הוא עובד, טכנולוגיה, וכו׳… אין לזה הרבה משמעות מול הגולשים של היום.

 

דוגמה נוספת היא מדפסת תלת מימדית של איברי אדם, משהו שבהחלט משנה הרבה ופותח הזדמנויות מדהימות, דמיינו שהמוצר הזה יקבל דף עם 2 תמונות, ו-4 משפטים קצרים.

 

הדבר החשוב לזכור פה הוא יעילות, הגולשים היום עוברים מדף לדף בקצב מסחרר, תנו להם את המידע החיוני ואל תבזבזו מילים אם הן לא אומרות כלום לגולש.

המלצות

יש לכם המלצות מהלקוחות שלכם? אולי מישהו כתב תגובה ממש מפרגנת בפייסבוק? תבקשו אישור ותפרסמו את ההמלצות בדף המכירה, זה עובד.

טיפול בהתנגדויות

אם כבר הבנתם מה ההתנגדויות של קהל היעד שלכם, תטפלו בהתנגדויות הללו כבר בדף המכירה עם הסברים, הכוונה, המלצות (נקודה קודמת), דעות של מומחים וכו׳, אם אתם לא יודעים מה ההתנגדויות, כדאי שתבררו 🙂

מיקוד - והזדמנות לבידול

אם תשוויצו בכל היכולות של המוצר שלכם, זה יבלבל את הלקוחות, תבחרו דבר או שניים שמבדילים אתכם מהתחרות ותבליטו אותם.

מה מהמצורים לדעתכם תיזכרו ליותר זמן?

מוצר א׳

– ההקלטות המהירות ביותר

– זיכרון מורחב

– אפשרות להעלות לענן

– שיתופים אוטומטיים בפייסבוק

– הגנה מפני וירוסים

– אפשרות לשלם חודשי במקום שנתי

מוצר ב׳

– ההקלטות המהירות ביותר

– שיתופים אוטומטיים בפייסבוק

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן