בלוג שיווק דיגטלי

פייסבוק מוריד את AUDIENCE INSIGHTS ואת FACEBOOK ANALYTICS

Audience Insights – נשאר עד 1.7.21​

אם השתמשתם בפיצ'ר של פייסבוק להבנת קהלים, בטח כבר קיבלתם את ההתרעה האדומה שמתאריך 1.7.21 לא נוכל להשתמש יותר בפיצ'ר זה במתכונת הרגילה אלא רק דרך Facebook Business Suite.

לפי הדף הרשמי של פייסבוק בנושא – https://www.facebook.com/business/help/531965364451139 אפשר להבין מספר דברים לגבי השינוים שפייסבוק מתכוונים לעשות:

  • פייסבוק מגבילים את היכולות של הכלי, אם לפני כן יכולנו לעשות פילוח נושאי עניין של קהלים בכל פייסבוק, מעכשיו נוכל לעשות פילוח נושאי עניין אך ורק של הקהל של הדפים שלנו או דפים שאנחנו מנהלים.

    אותו דבר לגבי שאר יכלולת הפילוח, אפשר לנתח את הקהלים שלנו אבל לא את כל הקהל של פייסבוק.

  • אין אזכור לנושא של פילוח לפי הגדרות תפקיד, מצד אחד הנושא הזה תמיד היה בעייתי ולא מדויק בפייסבוק, שהרי בוגרי "האניברסיטה של החיים" הם לא באמת תלמידי אוניברסיטה. בנוסף חלק גדול ממשתמשי פייסבוק בכלל לא טורח לכתוב מה תפקידו הנוכחי.

    סינונים נוספים שלא נאמר שמפורש שיעברו לכלי ניתוח הקהלים ב-Business Suite לפי הדף הרשמי הם:
    שפות
    סטטוס מערכת יחסים
    חינוך
    הורים + כמה ילדים
    סגמנטים שיווקיים

עם השינוים יהיו גם דברים שישארו ויעזרו לנו לכוון ולהבין את הקהל שלנו טוב יותר, למשל הנושא של הבנת נושאי העניין של הקהל של הדפים שלנו, זה בעצם הקהל שהכי מעניין אותנו ואותו אנחנו רוצים להבין הכי טוב, נושאי העניין של הקהל הזה הם חשובים כשאנחנו בונים את אסטרטגיית השגת הלקוחות.

דבר חשוב נוסף שישאר הוא שנוכל לשמור קהלים לפרסום ממומן בתוך פייסבוק, כך נוכל לכוון את הפרסום שלנו לקהלים שנשמרו מתוך נתונים קונקרטיים שנאספו מדפי הפייסבוק שלנו.

Facebook Analytics – עד 30.6.21

ההודעה השני שאני בטוח שכבר נתקלתם בה היא שפייסבוק הולכים להוריד גם את הכלי פייסבוק אנאליטיקס (Facebook Analytics), פייסבוק מודיעים בדף הרשמי שהם אמנם מורידים את הכלי הזה אבל ימשיכו לפתח כלים נוספים שיעזרו לנו לנתח את התנועה לדפים שלנו, כל זה כחלק מהניסיון שלהם לאחד כלים לניתוח עסקי.

שימו לב שהכלים של ניתוח דפים ופוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם הולכים להישאר ללא שינוי.

תוכלו לקבל נתונים על הדפים שלכם ב-3 דרכים אחרות:
1. Facebook Business Suite
2. Ads Manager
3. Events Manager
קישור לדף הרשמי – https://www.facebook.com/business/help/966883707418907

 

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן