בלוג שיווק דיגטלי

איך לקבוע תקציב יומי לפרסום בגוגל

מהו תקציב יומי בפרסום בגוגל?

זהו הסכום היומי המקסימלי שאתם מוכנים להשקיע בקמפיין ספציפי.

חשוב לזכור שזהו לא התקציב של כל החשבון, אלא רק לקמפיין ספציפי.

 

2 אפשרויות לחלוקת התקציב:

כשקובעים את אופן חלוקת התקציב בפלטפורמת הפרסום של גוגל ישנן שתי אופציות: סטנדרטי ומואץ. אפשר להחליף בין האופציות בכל עת שתחפצו.

  • סטנדרטי – גוגל יחלק את התקציב שקבעתם בצורה שווה לאורך היום. זוהי חלוקת התקציב המומלצת על ידי גוגל, יש לה יתרונות וחסרונות, היא אמנם לא תגמור את התקציב שלכם מהר ותקבלו חשיפה לאורך כל היום, אבל איסוף הנתונים יהיה איטי. יש יתרון נוסף והוא שבדרך זו תוכלו להבין מה ההשפעה של שעות הפרסום על כמות ההקלקות וההמרות באתר שלכם (כמובן זמן איסוף הנתונים יתארך בהתאם).
  • מואץ – גוגל ישיג את כל הקליקים בתקציב שקבעתם כמה שיותר מהר. זה אומר שיכול להיות שתקציב שלכם יגמר כבר בתחילת היום, אבל איסוף הנתונים הוא מהיר ותוכלו לבצע אופטימיזציות מתאימות מהר יותר. כמובן שבמקרה הזה אם התקציב קטן מידי, לא תוכלו להתפרס על כל שעות היום ולדעת אילו שעות רווחיות יותר.

 

נקודות שחשוב לזכור

יש מספר נקודות חשובות שאותן צריך לקחת בחשבון כשקובעים מה יהיה התקציב היומי:

  • התקציב היומי יכול לעבור את הסכום שקבעתם באופן זמני. אם קבעתם סכום של 100 ש"ח, אתם תראו ימים שבהם התקציב יגיע לפי 2 מהתקציב שנקבע לאותו יום, אך עם זאת גוגל מבטיחים שהתקציב לא יעבור את הסכום החודשי לפי התקציב היומי שקבעתם.

    כלומר:

    אם קבעתם תקציב יומי של 100 ש"ח, בסוף חודש שבו 31 יום, הסכום חודשי לא יעבור את 3,100 ש"ח.

  • חשוב לא לקבוע תקציב נמוך מידי לעומת מספר המילים שבקמפיין. אם יש לכם קמפיין עם 40 מילים ושמתם 50 ש"ח ליום, יקח לכם יותר מידי זמן לאסוף נתונים משמעותיים לגבי מילות הפרסום שבחרתם. אם אתם רק מתחילים, עדיף לקבוע תקציב נמוך כמו 50 ש"ח ליום עם מעט מאוד מילים אפילו עם מילה אחת שמאוד מתאימה למטרה שלכם.

  • חשבו מה תקציב הפרסום שאתם מרשים לעצמכם להשקיע ברמה החודשית ושתרגישו טוב עם ההשקעה הזאת. רוב הסיכוים שבפעמים הראשונות לא תגיעו לאחוזי המרה גבוהים וגם את זה צריך לקחת בחשבון, עם הזמן תאספו נתונים שיעזרו לכם לעשות החלטות רווחיות יותר.

  • איספו נתונים לגבי המחיר לקליק של כל אחת ממילות המפתח שבחרתם, מה מספר החיפושים של כל מילה? כמה אחוזים מנתח החיפושים אתם רוצים לתפוס? כמה המרות אתם יכולים לקבל בסכום שאתם רוצים להשקיע?

    בגוגל תמצאו כלי שמיועד בדיוק למטרה זו, כמובן שהנתונים לא מדויקים אך הם נותנים לכם נקודת התחלה טובה.

    כלי להבנת התקציב היומי הרצוי בגוגל
    בכלי תוכלו לראות תחזית הוצאות לפי מילות חיפוש שבחרתם, מספר ההקלקות שאתם צפוים לקבל ובאיזה מחיר.
    תחזית נתונים של פרסום בגוגל
    בטבלה שמתחת יופיעו נתונים מפורטים לגבי כל אחת מהמילים שבחרתם וזה יקל עליכם לבחור את המילים המתאימות יותר מבחינת תקציב והקלקות.
    תחזית פרסום בגוגל - טבלה

  • באותו כלי תוכלו גם להכניס את אחוזי ההמרה לפי השערה (או לפי מספר מדויק אם יש לכם קמפיין קודם לקחת ממנו את הנתון) בתוספת של הערך של כל המרה וכך להבין האם המחיר להמרה רווחי לעומת הערך להמרה שהכנסתם.

  • עיקבו אחר הקמפיין ועדכנו את התקציב ואת מילות המפתח בהתאם, אופטימיזציה איכותית של קמפיין הפרסום בגוגל תאפשר לכם להשקיע פחות כסף ולקבל יותר המרות.

  • דאגו לדפים ממוקדים למילות המפתח שבחרתם, זה יעלה את ציון האיכות שלכם ותשלמו פחות לכל הקלקה.

תקציב משותף

בתקציב משותף תהיה דינמיות בהוצאות בין הקמפיינים, אך ההוצאה המחוברת של כולם יחד לא תעבור את התקציב שקבענו.

חשוב לזכור שאם משנים לאורך היום את צורת התקציב מתקציב לקמפיין לתקציב משותף, גוגל יתייחס לתקציב המשותף כאילו התחלנו מ-0 ש"ח, ולא יחשיב את התקציב שבוזבז לפני השינוי.

יצירת תקציב משותף מתבצעת דרך Tools & Settings שבתפריט הראשי:
תקציב משותף - תפריט
בלחיצה על הפלוס תגיעו למסך יצירת תקציב משותף:
תקציב משותף - מסך שיוך

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן