בלוג שיווק דיגטלי

כלי הניתוחים של גוגל אנליטיקס 4 – Analysis Hub

כלי הניתוחים (Analysis Hub) הוא כלי ייחודי לגוגל אנליטיקס 4, הוא מאפשר לנתח ולהציג נתונים בצורות מתקדמות ומותאמות אישית.

הכניסה נמצאת בתפריט הצידי של גוגל אנליטיקס 4 תחת הכותרת חקירה (Explore).

Side menu in Google Analytics 4

המסך הראשון שנפגוש יציג תבניות מוכנות של דוחות שימושיים ובנוסף את רשימת הדוחות האחרונים שנוצרו בחשבון:

בלחיצה על Blank נוכל להתחיל לבנות דו"ח מותאם אישית.

בתוך Analysis Hub נראה תפריט צידי חדש שמכיל את כל מערכי הנתונים, סוגי הניתוח ומבני הדו"חות שנרצה לבנות:

  • פלחים (Segments)
  • מאפיינים (Dimensions)
  • ערכים (Metrics)
  • שיטת הניתוח (Technique) שבה נשתמש כדי להציג את הנתונים, הסוגים העומדים ברשותנו הם:
    • חקירה (Exploration)
    • ניתוח קבוצות משתמשים (Cohort Analysis)
    • ניתוח משפך (Funnel Analysis)
    • חפיפה בין פלחי קהל (Segment Overlap)
    • ניתוח מסלולים (Path Analysis)
    • ניתוח משתמשים נפרדים (User Explorer)
    • ניתוח כל משך חיי המשתמש (User Lifetime)
Analysis Hub side menu

שתי נקודות חשובות לפני שנמשיך:

  1. אם אתם לא יודעים מה אופציות מסויימות עושות, תוכלו לעמוד עם הסמן של העכבר ללא תזוזה על הכותרת ויופיע הסבר קצר.
    ToolTip-Analysis-Hub-GA4
  2. כשמופיע הסימן Based on some of the data icon זה אומר שהטבלה או הגרף מתבססים על אחוז מסויים מתוך כלל הנתונים שנמצאים במערכת.
    כמה אחוזים? אם תעמדו עם העכבר על האייקון תקבלו את התשובה.

    לעומת זאת הסימן Based on all of the data icon מראה שהטבלה או הגרף מתבססים על 100% מהנתונים שנמצאים במערכת.

    האייקון נמצא בצד הימני למעלה במסך ה-Analysis Hub.

Based on data icon screenshot in GA4

מה מאפשר לנו לבצע מסך החקירה (Exploration)

במסך זה נוכל להציג את הנתונים המבוקשים בצורת טבלה, תרשים טבעת, גרף קווי, גרף פיזור, גרף עמודות ומפה גיאוגרפית.

טבלה 

הטבלה מסדרת לנו את הנתונים לפי מיון וסינון שאנחנו בוחרים כך שנוכל לזהות קמפיינים שבזבזו לנו יותר מידי כסף למשל או מהלכים שיווקים מתויגים (UTM) שהגדילו את ההכנסה שלנו בצורה המשמעותית ביותר.

נוכל לבחור את מספר השורות, מספר העמודות ואיך יוצגו הערכים בתאים (עמודות, מפת חום או מספרים).

בצילום המסך ניתן לראות חלק מהאופציות של טבלאות בגוגל אנליטיקס 4 ואיך מפעילים אותן.

Table-Analysis-Hub-GA4

גרף טבעת 

האופציות הן די סטנדרטיות כשאנחנו משתמשים בגרף הטבעת, היתרון הוא שנוכל לראות בקלות פרופורציות יחסיות בין סגמנטים שונים או בין כל משתמשי האתר.

גרף קווי

היתרון של גרף קווי היא היכולת שלו להראות לנו טרנדים בצורה ויזואלית על מספר מישורים.

בכלי החקירה נוכל להשתמש באופציית זיהוי חריגות אוטומטי כדי לגלות מקרים יוצאי דופן על הגרף, ניתן לקבוע באופן עצמאי מה התקופה שלפיה האלגוריתם ילמד מה נחשב לנתון חריג ויציג לנו אותו בגרף.

גרף פיזור

מראה את הקשר בין שני משתנים בצורה לא לינארית, אם הנקודות רחוקות אחת מהשניה הקשר בין המשתנים כנראה חלש, לעומת זאת אם הנקודות מתרכזות באזורים ספציפיים או לאורך קו כלשהו הקשר הוא חזק.

Scatter Plot - Analysis Hub GA4

גרף עמודות

גרף העמודות מחלק נתונים לקטגוריות ומראה את הפרופורציות שלהן אחת מול השניה.

למשל, מאיזו עיר הגיעו הכי הרבה המרות או מאיזה ערוץ הגיע תנועה גדולה יותר.

Bar Graph - Analysis Hub GA4

מפה גאורגרפית

מראה נתונים גאוגרפיים בצורה ויזואלית ומקל בזיהוי התרכזות של פעילות באיזור מסויים, במפה אפשר לבחור לראות את הנתונים לפי מדינות, ערים, אזורים, תת יבשות ויבשות.

באותה הזדמנות נוכל למצוא באילו איזורים אנו רואים הכי הרבה המרות באורגני מול הממומן, כך נוכל לבנות טקטיקת פרסום ממומן במקומות בהם התנועה האורגנית חלשה עם אחוז המרות גבוה או טקטיקת קידום אורגני שתתמוך באיזורים בהם אנחנו מקבלים הרבה הקלקות בממומן ויכולים לקצץ בעלויות אם נופיע במיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות.

Geographical map comparison in Google Analytics 4

ניתוח קבוצות משתמשים (Cohort Analysis)

הנתונים בדו"ח ניתוח קבוצות המשתמשים מוצגים בעזרת טבלה, בה נוכל לראות מחזורי קבוצות משתמשים לפי תאריכים לאורך זמן.

העמודה הראשונה מצד שמאל מכילה קבוצות משתמשים אשר להם המכנה המשותף הראשון שבחרנו, בעמודה השניה והלאה נראה ערכים שמכילים את קריטריון החזרה, המספרים שמוצגים בכל משבצת מציגים את הערכים שבחרנו (משתמשים, דפים נצפים, המרות וכו').

הסינונים מכילים מספר אופציות, כמו למשל הצורה שבה הטבלה מחושבת: הצורה הסטנדרטית, מי שעונה על הסינון הראשוני יכול לבצע את הפעולה גם אחרי יומיים ולהיספר, לעומת זאת אם נשתמש באופציית Rolling נוכל לראות שכל יום מכיל רק את המשתמשים שנספרו יום לפני, אופציית החישוב Cumulative מציגה את ההערכים בצורה מצטברת.

Cohort Analysis 2 - Analysis Hub GA4

ניתוח משפך (Funnel Analysis)

הסינונים העומדים בפנינו הם סטנדרטיים: סגמנטים, מאפיינים וערכים. 

לדו"ח משפך ישנן שתי אופציות ייחודיות, אופציה ראשונה היא להשאיר את המשפך פתוח, כלומר הצעד השני ומעלה במשפך לא חייב לעבור דרך הצעד הראשון, ואופציה שניה של הצגת משך הזמן של כל צעד במשפך.

Funnels-Analysis-Hub-GA4

חפיפה בין פלחי קהל (Segment Overlap)

בדו"ח זה יש פה אפשרות של חפיפה בין 3 סוגי קהלים.

בעזרת חפיפה בין קהלי יעד אפשר לבצע חיתוכים כמו מה גודל קהל הגולשים מדסקטופ שלא מגיע דרך התנועה האורגנית או כמה מהגולשים בתנועה האורגנית מגיעים אלינו גם ממובייל וגם מדסקטופ.

Segmant Overlap - GA4 Analysis Hub

ניתוח מסלולים (Path Analysis)

הצגת הנתונים בצורה זו תראה לנו את המסלול שבו עברו המשתמשים, למשל מה הדף שאליו גלשו מיד לאחר שנחתו בדף הבית או אם למשל ישנו דף שמוביל למקום שממנו כולם יוצאים כי יש בו תקלה.

Path-Analysis-Analysis-Hub-GA4_1

אופציה נוספת בדו"ח היא שאנחנו יכולים גם לבחון את מסלול הגלישה מהדף האחרון שבו הגולשים היו, כלומר הדף שממנו יצאו מהאתר.

כך ניתן להפעיל אופציה זו:

Path-Analysis-Reverse-Analysis-Hub-GA4_1

ניתוח משתמשים נפרדים (User Explorer)

פה נוכל לקבל נתונים ומידע על משתמשים ספציפיים, כמובן לא עם שמות ולא עם פרטים מזהים (כמו מייל, טלפון וכו') אלא לפי מספר (App-Instance ID) שמוצמד לכל גולש כשהוא נכנס לאתר שלנו.

הגולשים שמוצגים לנו נבחרים לפי המאפיינים שהחלטנו עליהם בתפריט הצידי.

User Explorer - Analysis Hub

ניתוח כל משך חיי המשתמש (User Lifetime)

דו"ח זה מאפשר לנו להשוות ולהבין נתונים שנאספו מתחילת הדרך לפי מאפיינים שבחרנו, לדוגמה נוכל לראות איזה ערוץ הכניס לאתר משתמשים עם ממוצע להזמנה גבוה יותר.

User Lifetime - Analysis Hub GA4
מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן