בלוג שיווק דיגטלי

אופטימיזציה לפרסום ממומן ב-Google Ads – חלק 3

ניווט לפי תוכן

בהמשך לחלק השני בסדרת הטיפים לאופטימיזציית פרסום בגוגל, זהו החלק השלישי לטיפים נוספים שיעזרו לכווץ את העלות להמרה והגדלת הרווחיות.

כמה נקודות חשובות! לפני שנתחיל…

  • הטיפים יישומיים ולא רק תאורטיים, כנראה שתרצו להכין את חשבון ה-Google Ads שלכם פתוח ולנסות אותם בעצמכם.
  • את כל השינוים שמוצעים במאמר יש להתחיל דרך יצירת ניסוי ב-Google Ads ולפי התוצאות של הניסוי להחליט אם ליישם שינוי זה או לא.
  • המטרה העיקרית של האופטימיזציה במאמרים אלה היא הקטנת המחיר להמרה או הגדלת מספר ההמרות מבלי לבזבז יותר כסף.
  • הטיפים מכוונים בעיקר לקמפיין פרסום ברשת החיפוש (Google Search Ads), בחלק מהמקרים אפשר יהיה ליישם את הטיפים בשאר סוגי הקמפיינים.
 

טרנדים לפי שבועות וחודשים

אקסל הוא כלי נוח לניתוח נתונים והסקת מסקנות, במיוחד כשמדובר בכמות נתונים קטנה.

ניקח נתונים של מספר חודשים אחרונים (אפשר גם שנה אחרונה) ונוציא מסקנות, באילו תקופות עלות ההמרות יורדת? באילו תקופות עולים אחוזי איבוד ההקלקות שפיספסנו בגלל תקציב?

לדוגמה נבדוק טרנדים לפי חודשים בקמפיין שיש בו נתונים של 3 שנים אחורה, בטבלה חישבתי ממוצע המרות ליום לכל חודש, בתקופה של 3 שנים, ואלה הנתונים:

טבלת טרנדים לפי שבועות וחודשים

בטבלה רואים טרנדים תקופתיים של מחירים וטרנדים שונים של ביקוש.

אפשר גם להוציא תובנות בעזרת קליקים והופעות ולבדוק את העונתיות גם בלי קשר להמרות, למשל אם נראה שיש חודשים שמספר הקליקים גדול אבל מספר ההמרות נמוך, נרצה לחקור מדוע, מה המחיר לקליק באותו חודש? האם יכול להיות שהמחירים של המתחרים שלי באותו חודש תחרותיים יותר עם מבצעים והנחות?

מי שמעדיף לא להשתמש באקסל אפשר לעשות ניתוח נתונים דומה בדו"חות בהתאמה אישית ב-Google Ads.

 

Day Parting – התאמת הקמפיין לימים ושעות

בטקטיקת Day Parting נחלק את השבוע לימים ונבדוק אילו ימים הכניסו הכי הרבה המרות ומתי המחיר להמרה היה הכי נמוך, אפשר גם לחלק לפי שעות ולבדוק באילו שעות היו המרות במחיר הכי נמוך.

בדוגמה הבאה ניתחתי קמפיין לפי הימים בשבוע בשילוב חיתוך של שעות (חילקתי את היום לקבוצות של 6 שעות), והוספתי צבעים שיהיה קל יותר לזהות הזדמנויות, עכשיו אפשר לראות תבנית מעניינת: בימי ראשון ושני בשעות  12-18 וימי חמישי ושישי בשעות 6-12 ההמרות היו זולות יחסית לשאר הימים והשעות, עם המידע הזה אפשר ליצור ניסוי שבו נסיט חלק מהתקציב לימים ולשעות הללו ובסוף הניסוי נראה אם קיבלנו יותר המרות ואם המחיר להמרה ירד.

Day Parting – התאמת הקמפיין לימים ושעות

לא נוח לכם עם אקסל? יש את הדוחות המותאמים אישית של גוגל שם תוכלו לבנות טבלאות בעצמכם בקלות, הנה דוגמה לטבלה נוספת:

Day Parting in Google ads custom table

הטבלה מראה עלות להמרה וכמות הופעות שפספסנו בגלל תקציב לפי ימים, כאן רואים בבירור שהעברה של תקציב מימי שלישי לימי ראשון ושני תניב יותר המרות במחיר טוב יותר.
אפשר גם ליצור אוטומציה (בעזרת Rules או כלים חיצוניים) שתעשה את זה בשבילנו – רק לזכור שגם על אוטומציות צריך לפקח, במיוחד בהתחלה.

 

טקסט דינמי בעמודי הנחיתה

טקסט דינמי הוא טקסט שמתחלף לפי התוצאה שדרכה נכנס הגולש, מתכנת יוכל לכתוב סקריפט שמשנה את הטקסט בדף הנחיתה לפי הפרמטרים שמכניסים ב-URL ואנחנו נשתמש ב-URL המתאים לכל קבוצת מודעות, כך נכוון לדפי נחיתה עם מילים מדוייקות לכל קבוצת פרסום, נקבל ציון איכות גבוה יותר, נשלם פחות על קליק ונגדיל את אחוזי ההמרה.

חשוב לזכור! את כל הדפים המשוכפלים עם שינויי הטקסט צריך לחסום לסריקה של גוגל כדי למנוע תוכן משוכפל שעלול לפגוע במאמצי ה-SEO.

 

אופטימיזציה גאוגרפית

אפשר לכוון את הפרסומות שלנו גאוגרפית לפי ערים \ מדינות \ איזורים, בדרך כלל אנחנו עושים זאת כדי לכוון את הפרסום לקהל יעד שמתאים למוצר שאנו מוכרים או קהל שקרוב פיזית לעסק שלנו.

כשמבצעים אופטימיזציה ברמה הגאוגרפית נשתמש במדדים שיש לנו לגבי כל עיר \ מדינה \ איזור כדי להקטין את העלות הממומצעת להמרה, נשקיע יותר כסף במקומות בהם העלות להמרה נמוכה.

אופטימיזציה גאוגרפית

בטבלה רואים בקמפיין ספציפי שעלות ההמרות בירושלים, חיפה, רמלה ורחובות גבוהה יותר, אם נשקיע את הכסף בערים כמו תל אביב, חולון וכפר סבא, נקבל מספר המרות גבוה יותר מבלי להגדיל הוצאות.

 

Day Parting גאוגרפי לפי מדינות

אם מפרסמים במספר מדינות אפשר להוסיף חיתוך נוסף לפי ימים, כך נמצא שבמקומות מסויימים ובימים מסויימים שווה יותר להשקיע כי המחיר להמרה זול יותר, זה הזמן לתכנן קמפיין נפרד למקומות הללו ולנצל את העלות הנמוכה.

פרסום גאוגרפי לפי מדינות

בטבלה רואים נתונים של עסק שבהתאם למוצר שהוא מוכר, המרה מעל 25 ש"ח נחשבת יקרה מידי, בצבע אדום רואים את כל המספרים שעוברים את 25, ימים אלה במדינות הללו יקבלו פחות תקציב, את התקציב נעביר לימים הזולים יותר שבהם מפספסים הזדמנויות בעקבות תקציב, זוכרים Search Lost IS budget?

לא מספיק DRILL DOWN? נחלק את שעות היום ל-6 ונקבל 4 חלקים ביום, כך אפשר לראות באיזה חלק של היום יש יותר המרות במחיר רווחי.

 

פרסום במספר מדינות –צעד נוסף קדימה

מומלץ לכתוב פרסומות בשפות המקומיות, תופתעו לראות כמה זה יעיל, יש תרבויות שהשפה היא נושא רגיש ושימוש בשפה המקומית תעזור להתקבל בצורה טובה יותר.

אם המותג לא מקומי זה מראה שהמותג השקיע בלתקשר בשפה המקומית, זה מרמז על רצינות המותג לגבי אותו קהל, רק צריך לקחת בחשבון שצריך להיות דף תואם לכל שפה שבה משתמשים, ואם זהו דף עם מספר טלפון אז המענה לשיחות צריך להיות גם באותה שפה.

בנוסף לשפה יש פקטורים מקומיים שמשפיעים על הניסוח וצריכים להיות מודעים להן, למשל במדינות מסויימות משתמשים בביטוי "תוכנת אנטי וירוס" כאשר במדינות אחרות ישתמשו בביטוי "תוכנת אבטחת אינטרנט".

 

שיפור מהירות הטעינה של דף הנחיתה (במובייל ודסקטופ)

מדובר פה בשיפור חוויית המשתמש, כבר יש נתונים חד משמעיים שדפים שנטענים מהר ממירים הרבה יותר. רוצים לקרוא יותר על הנושא?
https://blog.hubspot.com/marketing/page-load-time-conversion-rates

בנוסף יש הודעה רשמית מגוגל על זה שהם מתייחסים למהירות הטעינה כפקטור חשוב בקידום אורגני ובקידום ממומן:
https://developers.google.com/web/updates/2018/07/search-ads-speed

העלאת מהירות הטעינה של דף הנחיתה (במובייל ודסקטופ)

אבטחה

האם האתר מאובטח, שימו לב כמה הידיעה שהאתר לא מאובטח גורמת לספקות אם כדאי לגולש להכניס את כרטיס האשראי ולבצע קנייה. אנחנו משקיעים כסף על פרסום, חבל לפספס הזדמנויות בגלל רמת האבטחה של האתר, זה תהליך קל וזול יחסית, שווה את זה.

חשוב מאוד! כשעושים את המעבר ל-Https, התייעצו עם איש SEO מנוסה כדי לא לאבד מיקומים אורגניים בגוגל, מיקומים אורגניים גבוהים מביאים לקוחות בחינם.

אבטחה - Google Chrome
מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן