בלוג שיווק דיגטלי

טיפים לפרסום בגוגל לעסקים קטנים

עסקים קטנים מגיעים ללקוחות בשלל דרכים: פרסום פוסטים בקבוצות פייסבוק רלוונטיות, לינקדאין, תשובות לשאלות של לקוח פוטנציאלי בפורומים, משקיעים מאמץ ביצירת שיתופי פעולה עם עסקים אחרים… אבל בגלל חוסר תקציב הרבה מהם נמנעים מהשקעה בפרסום בגוגל, ופה הפספוס.

אני רוצה לתת לעסקים הקטנים מספר טיפים שיחסכו כסף וישפרו את הסיכוים להשיג לקוחות ולהנות מפרסום בתוצאות החיפוש דרך Google Ads.

אז מה יאפשר לכם להנות מפרסום בגוגל גם עם תקציבים נמוכים?

תקציב קטן = פחות מילים

נתחיל מהדבר הפשוט ביותר, אם יש לעסק פחות תקציב, הוא צריך לצמצם את מילות החיפוש שלו כדי להקטין את ההוצאות וגם כדי לאסוף נתונים מהר יותר. הנתונים שנאספים בקמפיין הפרסום יעזרו לבצע אופטימיזציה ולהשיג יותר לקוחות בעלות נמוכה יותר.

אתם יכולים אפילו להתחיל עם 2 מילים לקמפיין ולכוון את הקמפיין כך שיאפשר פרסום שווה לאורך כל היום, כך תוכלו לאסוף נתונים מהר יותר, שימו לב שזה גם יבזבז את התקציב היומי מהר יותר.

התחילו עם מילות מפתח לא יקרות מידי

המילה הכי טובה היא לא תמיד המילה עם הכי הרבה חיפושים, המילה הטובה ביותר היא המילה שהכי מייצרת מכירות.

זה נשמע פשוט ועדיין, הרבה בוחרים שלא "לפספס" מילים עם הרבה חיפושים שפשוט מבזבזות סכומים גדולים של כסף לפני שהן מביאות תוצאות.

אז איך יודעים מה המילה היותר מוכרת לפני שהתחלנו להשקיע בה כסף?

לפי מיקום המילה במשפך השיווק, האם המילה הזאת מרמזת שמשתמש נמצא בתחילת המסע שלו בקניית המוצר\שירות המבוקש או שהוא נמצא ממש לפני קנייה.

לדוגמה:

החיפוש "תוכנת אנטיוירוס" מרמז על תחילת מסע החיפוש של הלקוח

החיפוש "השוואה נורטון מול קספרסקי" מרמז על אמצע \ לפעמים לקראת סוף מסע החיפוש

החיפוש "נורתון אנטיוירוס תשלום אונליין" מרמז על כוונת קנייה

הבינו מהו הסכום להקלקה שאותו תוכלו להשקיע בפרסום בלי לצאת מופסדים – BID

בעזרת מספר חישובים תוכלו לדעת בערך מה כמות התקציב היומית שתרצו להשקיע ומה הצעת המחיר לקליק שבאמת שווה לעסק כמו שלכם להשקיע – כלומר הצעת מחיר לקליק שמסתיימת ברווחים.

  • ROI – מדד לחישוב ההכנסות מול ההוצאות – רווחיות אחרי חישוב הוצאות.
  • ROAS – מדד שמחשב את ההכנסות מול הוצאות הפרסום.
  • Non-brand Conversion Rate – אחוז ההמרה מביטוים שלא מכילים את שם המותג – אין צורך לנחש את האחוזים הללו, תוכלו לשאול בקבוצות, לבדוק בפורומים, עם חברים בתחום ולקבל נתונים קרובים למציאות שאיתם תוכלו להתחיל. אחרי שתריצו את הקמפיין הראשון שלכם ויהיה בו מספיק מידע, תוכלו לדעת במדויק מה אחוזי ההמרה שלכם.
  • BID – הצעת המחיר שמוכנים להשקיע על כל קליק מגוגל.

איך משתמשים בכל אלה כדי לקבל תשובות?

נגיד שמוצר X עולה אצלכם 100 ש"ח.

בתחילה מחשבים את הרווח שכל מוצר מייצר, נגיד שאחרי שהורדתם את כל ההוצאות מקבלים רווח של 40 ש"ח על כל מוצר.

חישוב הרווח על כל מוצר:

עלות המוצר – הוצאות = רווח למכירת מוצר

אם מדובר בשירות (או תשלום חוזר אחר), נכלול את מספר התשלומים שלקוח ממוצע מבצע.

לדוגמה אם שירות עולה 100 ש"ח, הרווח אחרי הוצאות למשתמש אחד הוא 70 ש"ח, ומשתמש נשאר בדרך כלל 4 חודשים (תשלום חודשי).

נחשב 70X4 לכל לקוח שמצטרף, כלומר 280 ש"ח הוא הרווח.

חישוב הרווח על שירות\מוצר עם תשלום חוזר:

(עלות המוצר – הוצאות) X מספר תשלומים ממומצע = רווח ממוצע ללקוח

כעת נחשב את מקסימום הצעת המחיר להקלקה שנוכל להשקיע ויסתכם בשיוויון בין ההכנסות להוצאות – כלומר ללא הפסד.

חישוב נקודת איזון של BID:

אחוז ההמרה X רווח למכירת מוצר או שירות = גובה BID מקסימלי ללא הפסד

עם גובה ה-BID המקסימלי שקיבלנו אנחנו יכולים עכשיו לבחור את הסכום בפועל שנשקיע על כל קליק, מספר נמוך מהנתון שקיבלנו ייצר רווח, ומספר גבוה ממנו ייצר הפסד.

דף נחיתה מוצלח

כשבונים דפי נחיתה לפרסום בגוגל אנחנו צריכים לחשוב על הדף שלנו מצד הגולש, מה הדבר הראשון שהוא רוצה לראות, מה צריך להיות הטקסט הגדול ביותר בדף, מה יהיה כתוב בו, פונטים, עיצוב… בקיצור, כדי לבנות דף נחיתה מוצלח, צריך לעשות מחקר קצר.

מה כולל המחקר?

  • בידקו מה התכונה הכי חשובה ללקוח במוצר – זה הדבר שצריך להופיע בראש הדף בצורה ברורה ומשכנעת.
  • חפשו שאלות שנשאלות על ידי הגולשים לפני שהם קונים את המוצר – הדף צריך להכיל את המידע הזה.
  • מה ההתנגדויות שעולות מן מחקר הגולשים שביצעתם – נושאים אלה צריכים להופיע בדף בצורה שיהיה קל למשתמשים להגיע אליהם ולקבל את המידע הזה.
  • איך נראים דפי הנחיתה של המתחרים – קבלו השראה לצבעים, למבנה, לאווירת האמון ואיך הם יצרו אווירה זו (אולי הם שמו תג של תשלום מאובטח בראש הדף או המלצות מגולשים), איך הם מובילים לקנייה מדף הנחיתה.
  • איך המתחרים טיפלו בהתנגדויות – יכול להיות שחלק מהמתחרים שלכם כבר עשו מחקר כזה ויתנו לכם רעיונות נוספים, בנוסף אולי הם החליטו לטפל בהתנגדויות בעזרת וידאו מקצועי, או אולי שאלות ותשובות בתחתית הדף, אם הרעיון שלכם היה יצירתי יותר, תהיה לכם הזדמנות לבידול בדף הנחיתה שלכם.
  • ודאו שביטוי המפתח מופיע בדף הנחיתה או לפחות רוב המילים שבו, זה יעזור בשיפור ציון האיכות (Quality Score – הסבר בהמשך).

כל המידע הזה הוא יקר ערך והוא יעזור לכם לבנות דף נחיתה משכנע שעונה על מה שהגולשים באמת מחפשים, כתוצאה מכך תוכלו להנות מאחוזי המרה גבוהים יותר מהממוצע.

כבו את הפרסום לטאבלט

טאבלט מחזיר אחוזי המרה נמוכים יותר, לכן ברוב המקרים אפשר לכבות את הפרסום בטאבלט ולהנות מהחיסכון לטובת המכשירים שמחזירים אחוזי המרה גבוהים יותר.

השתמשו במילות מפתח שליליות – והרבה!

בעסקים קטנים, במיוחד, חשוב לכוון את הגולשים אל הדף רק ממילות חיפוש באמת רלוונטיות שמתאימות לגולשים מכווני קנייה.

בהרבה מקרים תרצו להתרחק ממילים כמו: חינם, לימודים, ספרים, איך ל…, האם, יד 2, שמות של מותגים מתחרים וכו'. ביטוים אלה ימשכו גולשים שלא מכווני קנייה, לרוב הם יגדילו את ההוצאות ולא בהכרח שתראו הכנסות מהחיפושים הללו. איך משתלטים על זה?

פה נכנס לתמונה מנגנון המילים השליליות ב-Google Ads, תפקידו לסנן מילים לא יעילות שלא עוזרות לשורה התחתונה של העסק שלכם.

השתמשו במילות מפתח שליליות, והרבה. איספו את כל המילים הלא רלוונטיות שיכולות ליצור הוצאות מיותרות והכניסו אותן לרשימת המילים השליליות.

אם תרצו יותר שליטה על מילות המפתח שלכם, תוכלו להשתמש בהתאמה מדוייקת. זה אומנם יגביל אתכם, אבל גם יחסוך לכם את ההוצאה על מילות מפתח שליליות שאולי לא חשבתם עליהן.

תנו לחשבון זמן לאסוף נתונים

קמפיין בלי נתונים לא יעזור לכם לעשות החלטות חכמות.

כל קמפיין חדש מתחיל כניסוי, אלא אם כן יש לכם נתונים קודמים שתוכלו להסתמך עליהם.

כמו בניסוים בדרך כלל, צריך לבדוק את התוצאות לאחר תקופה מסויימת. אחד המדדים החשובים בניסויי PPC לעסקים קטנים הוא מדד ההקלקות. כשתגיעו לבערך 100 הקלקות למילה, תוכלו לראות נתונים קצת יותר מדויקים ולעשות החלטות אופטימיזציה טובות יותר.

ודאו שמתבצעת מדידת המרות בחשבון שלכם, בסופו של דבר הן אלה שקובעות מה באמת היה רווחי. קיליקים מראים את האינטרקציה עם הפרסום שלנו, אבל ההמרות מראות מי באמת קנה בסוף התהליך.

שפרו את ציון האיכות – Quality Score

איכות ציון גבוה יוריד את העלות להקלקה בקמפיינים ובעקבות כך יתן לכם להנות מעליה ברווחיות.

מדד האיכות מורכב מ-3 חלקים:

  • CTR – אחוזי ההקלקה
  • רלבנטיות החיפוש – כמה קרובה רלבנטיות הפרסומת לכוונת המשתמש בחיפוש
  • רלבנטיות וחוויית המשתמש של דף הנחיתה – כמה דף הנחיתה נוח לשימוש ועונה על החיפוש של המשתמש

 

 

צריכים להתייעץ? יש שאלות? מוזמנים לשאול דרך טופס צור קשר בתחתית הדף.

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן