בלוג שיווק דיגטלי

טיפים לשיווק באינסטגרם

ניווט לפי תוכן

עברנו כל כך הרבה שינוים באינסטגרם עד היום: סיפורים, שידורים חיים, פרסומות ממומנות, פרופילים עסקיים, תגי שם, יש כל הזמן חידושים.

אספתי חלק מהדברים החשובים ביותר לשיווק וניהול אורגני באינסטגרם בכתבה אחת.

לפני שאתם ממשיכים בקריאה, שימו לב שלא כל שינוי יניב תוצאות מיידיות וחיוביות, ולכן יש לעקוב ולמדוד את התוצאות לאחר כל שינוי, תנו לכל שינוי קצת זמן, ולאחר מכן תוכלו להחליט, במקרה ויש לכם חשבון עסקי, תוכלו להסתכל בנתוני האנליטיקס ולקבל החלטה מדוייקת יותר.


שנתחיל?

מילות חיפוש במקום השם הפרטי

במקום להשתמש בשם הפרטי, אפשר לנצל את שם הפרופיל למילות מפתח חשובות שאנשים מחפשים.

למציאת מילות מפתח שאנשים מחפשים, נסתכל על המספרים ליד ההאשטאגים שאנחנו מוסיפים.

בנוסף יש בכלים חיצוניים, כמו כלי מילות המפתח של גוגל:
 https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home

בכלי מילות החיפוש של גוגל, נכניס מילה שמתארת את השוק שלנו, לדוגמה, אם נכתוב צלם, נראה מילים שאנשים מחפשים ואת מספר החיפושים החודשיים.

בנוסף, יש כלי חינמי נוסף שיכול לפשט את הבדיקה אך שם לא נוכל לראות מספרים של נפח החיפושים: https://keywordtool.io/ 

שימוש במילות מפתח במקום שם באינסטגרם
שימוש במילות מפתח במקום השם באינסטגרם - אפשר גם בעברית
Hashtags keyword research
מחקר מילות מפתח לפי האשטאג
Keyword Planner - צלם
כלי מילות המפתח של גוגל - בדיקה למילה צלם - בישראל בעברית
Free Keywords - צלם מקצועי
https://keywordtool.io/ - מחקר מילים בנושא ״ צלם מקצועי״ - עברית\ישראל

אנשים עוקבים אחרי אנשים

אם זה לא מותג גדול ומוכר, כדאי להעלות תמונה שלנו כתמונה ראשית, ולא את הלוגו של החברה, רוב האנשים באינסטגרם רוצים לעקוב אחרי אנשים, ולא מותגים, או בחלק מהמקרים, כמו בדוגמה, תמונות של עצמים דוממים.

הביטו בשתי הדוגמאות שכאן, אחרי מי בא לכם לעקוב?

האשטאג רשמי שלכם, פרופילים, אתר

הרעיון הוא להקל על אלה שירצו לפרגן לנו, או למצוא עוד מידע עלינו, אולי הם רוצים לעבוד איתנו או לשכור את שירותינו, אנחנו צריכים להיות נגישים בקלות.

מהסיבה הזאת, כדאי לכלול בפרופיל:

1. ההאשטאג של העסק בפרופיל
2. קישורים לפרופילים חשובים נוספים
3. קישור לאתר הרשמי

פיצ׳רים של הפרופיל העסקי

נקל על העוקבים שלנו ליצור איתנו קשר על ידי הפיכת הפרופיל האישי לעסקי, זה יוסיף את האפשרויות להציג קישורי מייל, טלפון, והוראות הגעה.

כל לחיצה שדרכה אפשר ליצור איתנו קשר ישירות היא לחיצה חשובה, הפרטים האלה בדרך כלל יופיעו בראש הדף, לכל מי שמגיע לפרופיל.

שימוש בסטורי

לא להחמיץ את ה-Story, זו הזדמנות מעולה לקפוץ לראש המסך של כל מי שעוקב אחרינו.

שימו לב שהעוקבים שאיתם יש לנו אינטרקציה, מקבלים הודעה על זה שערוצים שהם עוקבים אחריהם, העלו סיפור, זהו פרט חשוב, כי לא כל מה שאנחנו עושים באינסטגרם יוצר התראה לעוקבים שלנו.

אחרי שבדקנו באילו שעות העוקבים שלנו פעילים, נוכל לעשות שימוש ב-Story גם כדי להודיע על שינוים חשובים.

בנוסף, הסיפורים צריכים להיות מעניינים מספיק, אף אחד לא רוצה לפתוח את ה-Story ולגלות משהו משעמם.

Highlights - הסיפורים הנבחרים

שיתוף ה-Stories הטובים ביותר כ-Highlights, היא גם פעולה אסטרטגית בשל המיקום, ה-Highlights יופיעו ראשונים לפני שהגולשים יראו את כל התוכן והתמונות, ולכן נבחר בסיפורים שמשכו הכי הרבה תגובות חיוביות, כדי ליצור רושם ראשוני חיובי, אולי זה ישכנע גולשים חדשים לעקוב.

שידור חי באינסטגרם

עם התחלת שידור חי נשלחות התראות לפלאפונים של העוקבים גם אם הם לא מחוברים לאינסטגרם באותו רגע, כמו ב-Stories, זה כמו לעקוף את כל המתחרים כשהם עסוקים בלהכין תמונות ווידאוים, אבל!

שימו לב שהשידור החי באמת מעניין, אנחנו רוצים שאנשים יצפו, ויחזרו בשידור החי הבא, הם אולי לא יזכרו את מה ששידרנו כרגע, אבל הם יזכרו אם כל פעם שהם פתחו את השידור החי שלנו זה היה מעניין או לא.

לתת לאלגוריתם של אינסטגרם לעבוד

נעקוב אחר פרופילים שנמצאים בנישה שלנו, אם לדוגמה אנחנו מעצבי תיקים, נעקוב אחרי חנויות אופנה, דוגמניות שמפרסמות תיקים, מעצבי תיקים מפורסמים וכו׳.

האלגוריתם של אינסטגרם יבין טוב יותר מה מעניין אותנו ובמה הנישה שלנו, כך יוכל להתאים את הפרופיל שלנו לאנשים שרלבנטיים לנו.

האוריינטציה של התמונה

עדיף לפרסם תמונות לאורך, תמונות לרוחב תופסות פחות מקום, ומקבלות בפיד פחות תשומת לב.

זה נכון שזוהי הסתכלות טכנית של איך האינסטגרם עובד, אך זה צד חשוב של יצירת יתרון בכל רשת חברתית.

Landscape Orientation
תמונה לרוחב - תופסת פחות מקום ומקבלת פחות תשומת לב
Portrait Orientation
תמונה לאורך - תופסת יותר מקום ולכן מקבלת יותר תשומת לב

צילום מקצועי עם פלאפון - יש דבר כזה

תמונות טובות יותר בעזרת קורסים שמתמקדים בצילום בטלפון, מומלץ מאוד היות והתמונות מספקות את הריגוש ללחוץ על הלייק או לשתף או להגיב.

קורס מומלץ לנושא נמצא ב-Lynda:
https://bit.ly/2aaXiAX

יש עוד מיליוני קורסים כאלה באינטרנט, פשוט זה קורס שנותן הרבה מאוד מידע וטיפים פרקטיים בלי התיאוריות של צילום.

בנוסף יש מלא וידאוים ביוטיוב על הנושא בחינם:
https://bit.ly/2IsArqW

עוד נושא לשים לב אליו הוא קומפוזיציה, יש שם הרבה מקום בשבילנו להיות שונים וטובים יותר, ואת זה יראו במיידי, הכוונה בקומפוזיציה היא סידור האלמנטים בתמונה בצורה טובה יותר, כלומר שיראו את כל האלמנטים החשובים ועדיין יהיה פוקוס מרכזי על אחד מהם, אחת הפונקציות של קומפוזיציה היא להעביר את המסר בצורה נקייה וברורה.

אחד הקורסים הטובים שלמדתי בנושא קומפוזיציה:
https://bit.ly/2GCmFA2

צילום זו אומנות ולכל אחד תהיה גישה שונה לקומפוזיציה ושאר האלמנטים של צילום, וזה בסדר, לא להיבהל מכמות המידע שבאינטרנט, אנחנו צריכים למצוא את הדרך שעובדת לנו.

מידע בנושא קומפוזיציה וצילום, בחינם:
https://bit.ly/2T5fjuW
https://bit.ly/2VeEglb

מיתוג צילומים - למתקדמים

למתקדמים בלבד – אבל שווה את זה:
כדאי ללמוד על עריכת תמונות, יש מלא חינמיות מדהימות שאפשר להוריד לפלאפון (כמו Snapseed), נשתמש בהן כדי ליצור פילטרים אישיים שלנו, כך ניצור בידול לתמונות בכל פעם שתמונה שלנו תקפוץ בפיד של הגולשים, והם יזהו מיידית שזו תמונה שלנו.

כאן אפשר להוריד לנייד את SnapSeed:
אייפון – https://apple.co/2Vatg8e
אנדרויד – http://bit.ly/2IpvSh

הדרכות על עריכת תמונות בעזרת SnapSeed, תהנו: http://bit.ly/2tvOp0N

למען הבנה טובה יותר בנושא של מיתוג בעזרת עריכת תמונות, אתן דוגמה, יש באינסטגרם פרופיל שעושה את זה בצורה מדהימה, שם הפרופיל הוא mikutas. כדאי מאוד לראות.

https://www.instagram.com/mikutas/

העריכה של התמונות שלה כמו שאפשר לראות היא ייחודית בכך שהן לא מפוצצות בצבעים כמו ששאר הפרופילים עושים, כשתמונה שלה קופצת בפיד, מיד מזהים שזה הפרופיל שלה, הפרופיל שלה הוא הדבר הראשון שקופץ לראש כשרואים תמונה לא מפוצצת בצבעים.

אגב אחד הפרמטרים שאחראים על האפקט הזה ב-SnapSeed, ובתוכנות עריכה בכלל הוא: Saturation או רוויה, פשוט מפחיתים מהפרמטר הזה.

יצירת מעורבות

מידי פעם לשאול שאלה מספיק מעניינת שאנשים ירצו לענות ולהשתתף, מה הבעיות בתחום שלנו, מה הם הנושאים החמים הנוכחיים וכו׳.

אפשר ממש לעשות מחקר, להיכנס לפייסבוק, למצוא אילו שאלות עולות בקבוצות, איזה מידע יש באינטרנט על הנושא.

שאלה גורמת לאנשים לערער בדבר, גם אם אין להם תשובה או שהם בוחרים לא לענות.

טיפ: לא כולם קוראים את הטקסט, לפעמים כדאי לכתוב את השאלה על התמונה עצמה.

להגיב לתגובות

אם אנשים כותבים לנו משהו שהוא יותר מ-״חחח״ ו-״יפה״ (תגובות של מילה אחת), נכתוב תגובה חזרה, לשם זה נועדה הפלטפורמה מלכתחילה.

קצת מעבר:
שימו לב שיש לאינסטגרם אלגוריתם שבודק מי בקשר, מי מגיב למי, איך, וזה משפיע על החשיפה.

נוכל להשתמש במידע הזה כך, אם מישהו מגיב לנו על תמונות, נוכל להגיב להם בלייק ו\או תגובה, זה יצור את הרושם באלגוריתם ששניכם מעוניינים בתכנים אחד של השני או שניכם חברים, דבר שיגדיל חשיפה.

פירגון לפרופילים אחרים

מידי פעם כדאי לפרגן לפרופילים אחרים בפוסטים שלנו עם תיוג, מישהו שנתן לנו השראה, מישהו שעזר לנו בדרך, חברים שהיו איתנו, אפילו פרופילים שאנחנו לא מכירים אבל עזרו לנו להבין משהו או שינו לנו את החשיבה.

ממליץ מידי פעם לפרגן גם לפרופילים מפורסמים, אבל עם תוכן מעניין, אם למדתם מהם משהו, או אם אתם רואים בהם סוג של מנטורים, או שאהבתם את העבודות שלהם וכו׳.

פוסטים בנושאים חברתיים

מידי פעם הפוסטים צריכים להכיל תכנים חברתיים, חגיגה משותפת בעסק, אירוע מעניין, ימי הולדת לעסק או לנו (לבעלי העסק), פגישות עם אנשים חשובים שתורמים לעסק או ללקוחות שלנו, כל אלה זוכים למשמעות חברתית, וברשת החברתית אינסטגרם, כל הרעיון זה להיות חברתי.

למשל אם אנחנו מעצבי תיקים ואנחנו ניפגשים בבית קפה עם מישהו מוכר שמשווק תיקים בחו״ל, נרצה להעלות תמונה כזאת באינסטגרם שכולם ידעו שיכול להיות שהתיקים שלנו הולכים יעברו את גבולות הארץ בקרוב ויגיעו לחו״ל.

טיפ: תמונות עם אנשים מקבלות הרבה יותר שיתופים ולייקים.

גיוון סוגי התוכן

פשוט כמו שזה נשמע, אנחנו רוצים ליצור גיוון בסוגי התוכן שאנחנו מעלים לפרופיל, ולכן נשתמש בכל סוגי הפוסטים: וידאו, תמונות, טקסט.

אסטרטגיית תוכן - גיוון רגשי

באסטרטגיית התוכן מומלץ לשלב מידי פעם הומור, השראה, שמחה, ריגוש, כמובן מבלי שזה יפגע ברגש הראשי שאנחנו רוצים שהפרופיל יעביר, וכמובן להישאר בקו של אותו נושא של הדף.

תיוג גיאוגרפי - GeoTag

קיימת האופציה של תיוג מיקום, אינסטגרם משתמשים בתיוג המיקום כדי לקבל מידע חשוב על הפוסטים והפרופיל, על סמך המידע הזה האלגוריתם בונה לנו חשיפה מתאימה, כדאי להשתמש בתיוג גיאוגרפי – GeoTag, במיוחד אם אנחנו נמצאים במקום מפורסם, הרעיון הוא להוסיף עוד מידע שיחשוף את הפוסט שלנו טוב יותר.

ימים מיוחדים - כל כך הרבה מהם

נרצה לנצל ימים מיוחדים כדי להעלות פוסט שמחבר את היום המיוחד עם המסר שהמותג מנסה להעביר, אם למשל זה יום האם, והמותג עושה ימי הולדת בגני ילדים, נצלם תמונה שמחה של כל הילדים עם האמהות שלהם ונכתוב ברכה לכל האמהות בהקדשה מהמותג.

טיפ:
הנה רשימה של ימים מיוחדים שכנראה לא הכרתם https://bit.ly/2ze7eeI

העלאת הפוסטים בזמנים הנכונים

הפוסטים שלנו צריכים לעלות בזמנים הנכונים, וכך נגלה מתי הם הזמנים הנכונים:

דרך הגיון פשוט, חישבו מתי אנשים מתפנים לאינסטגרם שלהם? הפסקות בעבודה? חזרה מהעבודה? בדרך לעבודה ברכבת? לפני שינה?

בפרופיל העסקי – נשתמש באנליטיקס החינמי של אינסטגרם כדי לראות שעות מדוייקות שהעוקבים שלנו מראים פעילות https://bit.ly/2Sznfo3

אין פרופיל עסקי? יש תוכנות נוספות שאוספות מידע ומפרסמות אותו במיוחד בשביל פרופילים אישיים כמו האפליקציה Prime

זמן להסקת מסקנות - אנליטיקס

חשוב לקחת זמן לאסוף את כל נתוני האנליטיקס מהחשבון, ולהוציא מהם תובנות, אם יש משהו שאנחנו צריכים לעשות באופן קבוע, זה שיפור האסטרטגיה לפי הנתונים של הפרופיל שלנו.

לפרופילים עסקיים באינסטגרם יש כלי מדידה מובנה שאוסף בשבילנו נתונים של השבוע האחרון.

Instagram analytics
גישה לאנליטיקס של פרופיל האינסטגרם העסקי

30 האשטאגים

אם יש 30 הזדמנויות להגיע לקהל יעד, האם נשתמש רק ב-10?

תתפלאו כמה עושים את הטעות הזו, נצלו את כל ה-30 האשטאגים בכל פוסט באינסטגרם.

בהזדמנות זו אזכיר שיש מלא אסטרטגיות מדהימות לשימוש בהאשטאגים, עד כדי כך שזה נושא בפני עצמו, זה הזמן להיות יצירתיים ולנסות כמה מהן https://bit.ly/2aiGPLo

עצלנים? יש כלי שיבנה את ההאשטאגים בעשירית מהזמן – האפליקציה FocalMark תבנה את רשימת האשטאגים לבד, להוריד בפלאפונים.

רוצים ניקיון מתחת לתמונה ללא כל ההאשטאגים, אפשר לכתוב את ההאשטאגים בתגובה הראשונה במתחת לתמונה.

מקורות חיצוניים לעוקבים חדשים

נפרסם קישור לפרופיל האינסטגרם שלנו מרשתות ואפליקציות אחרות.

לחלק מאיתנו יש כנראה גם פייסבוק, גם לינקאין, טוויטר, אולי אתר אינטרנט, רשומים בדפי זהב, בבזק, בפורומים… לא לשכוח לשתף קישור לפרופיל האינסטגרם.

בונוס!

באוניברסיטה בחו״ל עשו מחקר וגילו מקור נוסף לויראליות, רגשות, אסכם בקצרה, בסוף התהליך הגיעו למסקנה שרגשות אקטיביים הם ויראליים יותר, ורגשות פאסיביים הם ויראליים פחות.

בין הרגשות אקטיביים היו כעס, התרגשות, מחאה, שמשיגים הרבה יותר שיתופים ומעורבות מרגשות פאסיביים כמו רוגע, נעימות, עצב, ולכן כדאי לשים לב לרגש שאותו אנחנו מעבירים בפוסטים.

כדי לעשות לכם את החיים קלים, מצורפים גרפים לרגשות אקטיביים ופאסיביים, גרף אחד פשוט והשני מורכב אבל מעניין יותר ופותח הרבה יותר אפשרויות.
https://bit.ly/2TACfz9
https://bit.ly/2RHFVNZ

סיכום

יש לנו אינסוף דרכים לקדם את עצמנו, אפילו עם ההגבלות של פייסבוק ואינסטגרם, וכל טיפ קטן ברשימה שפה יכול לתרום ולדחוף את הפרופיל שלנו קדימה.

מקווה שהפוסט עזר, ונתן מידע מספיק פרקטי שתוכלו ליישם מיד בסיום הקריאה.

אנצל את ההזדמנות להגיד תודה רבה לשתי חברות, שבשמחה אישרו לי לתת דוגמאות מהפרופיל שלהן:
אור לוי – https://www.instagram.com/or_levi_chef/
קיילינה גרגורי – https://www.instagram.com/kaylina/
מוזמנים לעקוב 🙂

אם אהבתם את הטיפים ותרצו להישאר מעודכנים ולקבל תשובות לשאלות שיש לכם, הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של ״עסקים שואלים ומתייעצים״:
https://www.facebook.com/groups/Businesses.Ask.Online.Marketing/

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן