בלוג שיווק דיגטלי

הזדמנויות קלות בקידום אורגני

ניווט לפי תוכן

היום קל ללכת לאיבוד בסבך ה-SEO, עם כל המידע על Rank Brain, Mobile first indexing, UX, TF-IDF, Crawl Budgets, Hummingbird, ואחרים שמגיע להם כבוד בהיכל התהילה של ״בואו נעשה לבעלי עסקים חיים קשים״.

ולמרות זאת, תשמחו לדעת שיש עוד הזדמנויות שלא כולנו השתמשנו בהן, שעשוים להשיג חשיפה לאתר שלנו, אמנם קטנה, אך ממוקדת.

לפני שניישם מה שכתוב כאן, ממליץ להשתמש בכלים לבדיקת מיקומים כדי לראות עם יש תוצאות בעקבות השינוים, אחרת, עבדנו לחינם, יש כלים חינמיים כמו ״כל יום״ או "Search Console" של גוגל.

כל יום – כלי מעקב חינמי
https://www.kolyom.co.il/


Search Concsole – מצריך התקנה על ידי מתכנת –
https://search.google.com/search-console/about


בנוסף מומלץ מאוד להתקין את Google Analytics, כך נבחן את השינוים בתנועה האורגנית שמגיעה אל האתר שלנו, לאחר שביצענו את השינוים.


כאן, אחרי שתירשמו, תוכלו לקבל קוד התקנה של Google Analytics שמתכנת יוכל להטמיע: https://analytics.google.com/analytics/web/


מי שבוחר להתקין Google Analytics (החלטה חכמה), יש להודיע לגולשים על השימוש בקוקיז כדי לעקוב אחר התנועה באתר, ושאם הם ממשיכים לגלוש באתר זה מהווה אישור מבחינתם, חשוב שיהיה כפתור אישור שמוריד את ההודעה, ישנו חוק GDPR שמדבר על הנושא אם תרצו לקרוא: https://he.wikipedia.org/wiki/GDPR


כך נראית הודעה תקינה על ״שימוש בקוקיז״ (מסומנת באדום):

GDPR message example
לחיצה על התמונה להגדלה

בואו נגלה הזדמנויות - מחקר ביטויי חיפוש

אלמנט מרכזי בקידום אורגני הוא בחירת ביטויי חיפוש, ובחירה חכמה יכולה להשיג לנו חשיפה לתנועה רלבנטית, בשביל שזה יקרה, נצטרך להכיר את המתחרים שלנו, תנו לי להסביר: אם האתר שלנו קטן (מעט דפים) ונטען באיטיות ויש בו בעיות טכניות, יהיה קשה מאוד לקדם ביטוי חיפוש כללי (גנרי), ונצטרך למצוא ביטוים ממוקדים יותר (ביטויי זנב ארוך), להם יהיה נפח חיפושים קטן יותר, בחירת מילים עם נפח חיפושים קטן היא אחת הדרכים להתמודד מול פחות תחרות, כי החברות הגדולות לא מנסות להתחרות עליהן בכל הכח, שימו לב שזה לא תמיד המקרה (כמו באתרי תיירות).

דרך אחת למציאת ביטויי זנב ארוך היא להשתמש בכלי בדיקת נפח חיפושים כמו Google Keyword Planner:
https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

תצטרכו לפתוח חשבון ב-Google Ads במקרה ואין לכם, ואם לא הוצאתם כסף על פרסומות עדיין, הנתונים שתראו יהיה טווחים של נפחי חיפוש, ולא מספרים יחידים, עדיין דרך העבודה היא אותה דרך.

לדוגמה:
האתר שלנו מוכר שירותי מוסיקה לאירועים, כלומר תקליטן, אבל היות והחברות שבהן אנחנו מתחרים הן חברות בעלי אתרים גדולים (הרבה דפים), מהירים יותר, נמנע מלבחור את המילה ״תקליטן״ או ״תקליטן לחתונה״ למרות נפח החיפושים האטראקטיבי, צורת החשיבה של מציאת הזדמנות קלה ב-SEO היא למצוא ביטויי מפתח עם נפח חיפושים קטן שעדיין יכולים להיות לנו רווחיים, למשל: תקליטן לחתונה במרכז, או תקליטן לברית, או תקליטן לאירועים קטנים.

כך זה נראה ב-Google Keyword Planner + סימונים שלי:

כשתבחרו ביטויי חיפוש, זיכרו את הנקודות החשובות הבאות:

1. בדרך כלל ביטוים ארוכים וספציפיים יותר, יהיו פחות מחופשים, והתחרות עליהם תהיה קטנה יותר.

2. בדרך כלל ביטוים קצרים וגנריים יותר, יהיו מחופשים יותר, והתחרות עליהם תהיה גדולה יותר.

3. כלי התכנון של גוגל (Google Keyword Planner) לא מראה לנו את כל רשימת מילות המפתח שאנשים מחפשים, לכן לא כדאי לנו להסתמך רק עליו וכדאי לעשות שימוש בכלים נוספים כמו Search Console.

 

פה תוכלו למצוא מידע מפורט על ביצוע מחקר מילות מפתח.

שיפור דפים קיימים - אופטימיזציה

בחרנו מילים, עכשיו נשתמש בהן באלמנטים החשובים ביותר של כל נכס דיגיטלי שיש לנו (אתרים, רשתות חברתיות, פורומים וכן הלאה), במקרה שלנו נתמקד באתר האינטרנט.

שימו לב!!! בכל דף ספציפי, כל האלמנטים הללו, צריכים להתמקד בביטוי חיפוש ספציפי אחד שבחרנו, בוריאציות שונות, ובכל דף הביטוי חייב להתאים לתוכן של אותו דף.

המקומות החשובים לשימוש במילים שבחרנו הם: Title, Description, H1, H2, Text, Photo Alt tag, Photos Captions, Videos Captions, Link Anchors.

חשוב לדעת, כל האלמנטים הם חלק מהקוד, כלומר אם נגיד למתכנת לשנות Title או Description, הוא אמור לדעת למה התכוונו, נעבור על כל אחד מהאלמנטים עם תמונות מסומנות, שיהיה קל לזהות כל אחד מהם:

Title - כותרת הדף החיצונית

צריכה להיות רק אחת כזו בכל דף, אורך של עד 65 תווים, היא בדרך כלל מופיעה בלשונית של הדפדפן, ובכתב הכחול הבולט בכל אחת מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל:

Description - תיאור דף חיצוני

צריך להיות רק אחד כזה בכל דף, אורך של עד 155 תווים (בחלק מהמקרים גוגל נותן ליותר תווים להופיע), תיאור הדף יופיע בדרך כלל מתחת לכותרות הכחולות בגוגל, כמו בצילום מסך:

H1 - כותרת ראשית פנימית

נמצאת בתוך העמוד (לא להתבלבל עם כותרת הדף החיצונית), צריכה להופיע רק כותרת אחת בכל עמוד, היא בדרך כלל מעוצבת בהתאם לדף עצמו, ובכל אתר תופיע במקום שונה, בדוגמה הבאה כותרת ה-H1 מסומנת באדום:

אם מתקשים למצוא את תגית ה-H1, יש כלים ל-Chrome ו-Firefox שיכולים להקל במציאת כל התגיות, גם אלה שנדבר עליהן בהמשך, שני כלים מומלצים הם:

https://bit.ly/1CxdJSj – Meta Inspector – כלי מעולה, קצת פחות מעוצב ונוח לקריאה אבל עושה עבודה טובה.

בדוגמה המסומנת אפשר לראות שיש כותרת דף חיצונית (Title), חסר תיאור דף (missing description), ולמטה מופיה ליד כותרת העמוד (H1) הספרה 1 בסוגריים, כלומר יש כותרת עמוד אחת בכל הדף.

https://bit.ly/1pUnqCU – SeoQuake – נראה הרבה יותר טוב, יותר ברור, אבל מושך נתונים כל פעם שמבצעים חיפוש, לכן מומלץ לכבות אותו אחרי שהשתמשנו בו ומצאנו את הנתונים שחיפשנו.

עומדים על הדף הרצוי ומקליקים על Diagnosis:

נוכל לראות בצילום המסך המסומן שיש כותרת דף (Title), חסר תיאור דף (Description), ויש כותרת עמוד אחת (H1), מתחת אפשר אפילו לראות מה כתוב בכותרת ה-H1 שמופיעה בעמוד.

כותרת H2 - כותרת משנה

יכולה להופיע מספר פעמים בכל עמוד, ואמורה להופיע כחלק מהטקסט:

Photo Alt tag - טקסט חלופי לתמונות

תגית ה-Alt היא תגית שמסבירה מה רואים בתמונה, והזדמנות טובה בשבילנו להשתמש בביטוי החיפוש שבחרנו, אם הוא מתאים בצורה טבעית, תגית ה-Alt תופיע פעם אחת על כל תמונה בלבד, תגית זו מופיעה במקרה שהתמונה לא הצליחה להיטען או כשמשתמשים בתוכנת נגישות כדי לקרוא את האלמנטים בדף.

כדי לראות Alt של תמונה מבלי להיכנס לקוד, תצטרכו להפעיל תוסף בכרום שנקרא Web Developer – אפשר להוריד מכאן https://bit.ly/1dIeJGY

אלה הגדרות התוסף בשביל לראות תגיות Alt בקלות:

בצילום המסומן תוכלו לראות תמונה שתגית ה-Alt שלה ריקה:

התוסף Web Developer מאפשר גם לראות אלמנטים כמו H1, H2, תוכלו לראות את הסימונים אם תיכנסו ל-Outline ותפעילו את Outline headings, כמו שרואים בצילום מסך:

Photos & Videos Captions - כיתוב מתחת לוידאו או תמונה

הכיתוב מתחת לוידאו או תמונה ממלא פונקציה דומה לתגית Alt, כלומר נותן מידע על התמונה שמעל, אך מופיע תמיד מול הגולש, בין אם התמונה נטענת או לא.

Link Anchors - טקסט עוגן בקישורים

זהו אחד האלמנטים שלא נמצאים בדף אותו אנחנו רוצים לקדם, אלא בדפים או איזורים אחרים באתר, טקסט העוגן (Link Anchor) הוא בעצם הביטוי שעל קישורים לאותו דף, זה יכול להיות מהתפריט הראשי, מטקסטים באתר, תפריט תחתון וכן הלאה, פה נוודא שהקישור שמוביל לדף אותו אנו רוצים לקדם, יכיל את ביטוי החיפוש שבחרנו, אם מדובר בקישורים מתפריטים השתמשו בביטוי המדויק, אם מדובר בקישורים מתוך טקסט השתמשו בואריאציות מתאימות.

בצילום המסומן השתמשו בוריאציה לביטוי ״משחק מחשב״ בצורה הבאה: ״משחקי וידאו על גבי המחשב האישי״, לחיצה על הקישור תוביל אותנו לדף ״משחק מחשב״:

אופטימיזציה - סיכום:

זוהי טקטיקה פשוטה וקלה, אבל נצטרך לוודא שאנחנו משתמשים בואריאציות של ביטוי החיפוש בחלק מהאלמנטים. לדוגמה, נשתמש בביטוי המדויק ב-Title וב-H1, אבל בשדות אחרות נשתמש בוריאציות כגון: תקליטן במיוחד לברית, ברית עם תקליטן, דיג׳יי לברית וכו׳.

הסיבה לשימוש בוריאציות, היא שאנו כותבים לבני אדם, ולא לרובוטים. בעוד שגוגל הוא רובוט, הוא לא הלקוח שלנו. האם זה לא יבלבל את גוגל לגבי איזו מילה לדרג אותנו גבוה בחיפוש? התשובה היא ״לא״, גוגל חכם מספיק כדי להציג לגולשים את התוצאות האיכותיות ביותר בכל ביטוי חיפוש שיקלידו.

פרט חשוב: נתמקד בביטוי חיפוש אחד בכל דף, כלומר לא נקדם גם תקליטן לחתונות וגם תקליטן למסיבות נוער באותו דף.

טיפ: אם מילת מפתח שאנחנו מקדמים קשה מידי, אפשר לפתוח דף שמתמקד רק במילת המפתח והנושא הספציפי שלה, לא להתקמצן על מילים, כיתבו טקסט של 800 מילה, אפילו יותר, עם תמונות, וידאוים, וכל דבר אחר שצריך כדי להוכיח לגולשים, למה אנחנו ה״תקליטנים למסיבות סיום״ הטובים ביותר.

הניצחון הקל הבא - השבחת תוכן

נבדוק את הדפים באתר, וננסה למצוא מידע שהמתחרים לא כללו בדף.


האם המתחרים כללו שעות פעילות, מחירים, או תמונות מהעבודה האחרונה שלהם? האם הם שיתפו טיפים שיהפכו את מסיבת הסיום למסיבה בלתי נשכחת? האם הם כתבו על הציוד שבו הם משתמשים? האם הם מפורסמים? האם הם הזכירו אומנים גדולים שהם עבדו איתם? מה עוד הם שכחו?


בנוסף נסתכל על סוגי התוכן שקיימים בדף, האם יש רק טקסט? האם אנחנו יכולים להוסיף לדף שלנו תמונות? וידאוים?


טקטיקה זו תשפר את ערך הדפים שלנו, ואנחנו נקבל דירוגים טובים יותר כשישאלו לגבי מידע שיש אצלנו ואחרים לא כללו בדף שלהם.


נשתמש בידע שצברנו על התעשיה והשוק שבו אנו עובדים, חייבות להיות שם שאלות שאנשים שואלים כל הזמן, נענה בצורה מפורטת וכנה, ונזכה לקהל ממוקד ואיכותי בחינם.

מדד האמינות

נגדיל את האמינות של האתר בעזרת מידע אמיתי על העסק שלנו ועל עצמנו.

כולנו שמענו על מדד האמינות של גוגל, אבל איך אנחנו יכולים להיות יותר אמינים?


בכל אתר יהיה דבר אחר שישפיע על אמינות, אבל בשביל ההמשכיות של הכתבה נמשיך להתמקד בדוגמת התקליטן.


כדי להגדיל את האמינות באתר, בנוסף להוספת כתובת, מייל ומספר טלפון אמיתיים, נכלול מידע על עצמנו בתור תקליטנים, אפילו כדאי שיהיה דף כזה שמספר את הסיפור בצורה מפורטת, איך התחלנו כדיג׳יי, שנות הניסיון, מקומות מפורסמים שהופענו בהם, וכן הלאה.


דף של מדיניות פרטיות ודף של תנאי שימוש (לפי הצורך), גם הם יוסיפו לפקטור האמינות של האתר, וכדי לחזק את הנושא עוד, נוכל לאבטח את האתר, ולהתקין תעודת SSL (המתכנת יודע), אתר מאובטח הוא אתר שהכתובת שלו מתחילה ב-Https, ויש מנעול קטן בכרום ליד הכתובת, בלחיצה על המנעול נוכל לקבל פרטים.

חשוב!!! אם אתם מתקינים תעודת SSL על אתר קיים ועוברים ל-Https, תצטרכו לעשות הפניות 301 מכל דפי ה-Http, לדפים המקבילים שלהם ב-Https, כדי לשמור על המיקומים הקיימים בגוגל.

כך מזהים אתר מאובטח:

יש Https בכתובת
יש אייקון של מנעול
יש מודעת Connection is secure
והתעודה מופיעה כתקינה – Certificate = Valid

עסקים מקומיים מרוויחים חשיפה עם Google My Business

אם אתם עסק מקומי, תשמחו לדעת ש-Google My Business הוא אופציה חינמית מגוגל, שמיועדת במיוחד לכם.

ב-Google My Business נוכל לפתוח כרטיס לעסק, ובחיפושים מבוססי מיקום, לקבל חשיפה, נושא חשוב אם העבודה שלנו היא בהגבלה לאיזורים שקרובים לבית העסק, והיות והתחרות היא קטנה יותר כאשר מתחרים רק על איזור מסויים לעומת כל הארץ, יש לנו סיכוי טוב יותר להיחשף לגולשים.

מוזמנים להיכנס לקישור הבא ולהוסיף את העסק שלכם בחינם: https://www.google.com/business/

גם פה, נשתמש בביטויי החיפוש שבחרנו לפני.
כשאנחנו כותבים את תיאור העסק, שימו לב שהתמונות שמעלים הן איכותיות, תמונה באיכות נמוכה יכולה להשאיר רושם ראשוני רע.

נמלא מספר טלפון, שעות פעילות, קטגוריה עסקית, מה האני מאמין של העסק, מה השירות או המוצרים שאנו מספקים, ומה עושה אותנו שונים.

בידקו אם האתר ידידותי למובייל

גוגל עברו כבר לאינדוקס לפי מובייל, הכוונה היא (בין היתר), שאתר הדסקטופ יקבל דירוג לפי אתר המובייל, אם נרצה להגן על הדירוגים ולא להידחף אחורה במיקומים, נהיה חייבים לשמור על החוקים של גוגל, במקרה הזה, לוודא שהאתר שלנו הוא ידידותי למובייל.

זה לא ניצחון קל, אלא יותר SEO הישרדותי.


אפשר לבדוק אם האתר ידידותי למובייל בכתובת הבאה: https://search.google.com/test/mobile-friendly

אם האתר אינו ידידותי למובייל, נדאג לעשות את השינוים הנחוצים למען התאמתו, ברוב האתרים כבר יש תנועה של גולשים ממכשירי הסלולר, ושיפור חווית המשתמש במובייל, תגדיל את הסיכוי שהגולשים ירצו להשאיר פרטים או ליצור קשר.

בונוס: נגישות אתרים

חוק נגישות האתרים נכנס לתוקף החל מהתאריך 26 לאוקטובר 2017, חשוב לשים לב שהאתר שלנו נגיש גם לבעלי מוגבלויות, ממליץ לקרוא על החוק, היות והוא כולל גם קנסות אם האתר שלכם עומד בקריטריונים מסויימים: https://bit.ly/2GCQrpi

חלק מהמומחים מאמינים שאם האתר נגיש, ועומד בדרישות החוק, זה מקנה לו נקודות זכות בגוגל.

לסיכום

בקידום אורגני יש יותר עומק, אבל אני מקווה שההזדמנויות הקלות שפה יתנו לעסקים קטנים חשיפה במנוע החיפוש, למרות התחרות הכל כך קשה שם בחוץ.

בקבוצת הפייסבוק ״עסקים שואלים ומתייעצים״, תוכלו לקבל תשובות ולהנות מעדכונים חשובים בכל הנוגע לעולם השיווק הדיגיטלי.

https://www.facebook.com/groups/Businesses.Ask.Online.Marketing

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן