הפלטפורמה של Google Ads מאפשרת לעבוד באופן יעיל בכמה דרכים, אחת מהדרכים היא שימוש בסקריפטים.
הכוונה היא להפעלת סקריפטים בחשבון כדי לייעל את העבודה או לקצר תהליכים שקורים לעיתים קרובות ומבזבזים זמן יקר ואפילו תקציבים.
כמובן שאם אתם יודעים לכתוב סקריפטים בעצמכם, הרי שמחכה לכם עולם שלם של אופציות לשיפור יעילות חשבון הפרסום. במקרים הטובים תחסכו כסף על חשבונות לא יעילים או שתדגילו את מספר הלידים בפרסומות הרווחיות יותר.
במקרה ואתם לא יודעים לכתוב קוד, יש לכם שתי אפשרויות: לעבוד יחד עם המתכנת שיפתח לכם סקריפט, או להשתמש בסקריפט מוכן מתוך רשימת הסקריפטים של גוגל ולעשות לו התאמות אישיות:
https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/examples
https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions
איך טוענים סקריפט?
בתפריט הראשי > Scripts
להוספת סקריפט לחיצה על +
ולאחר מכן העתיקו את הסקריפט שהכנתם
סקריפטים לדוגמה מהרשימות של גוגל
יש הרבה סקריפטים שכדאי לכם לבדוק, במיוחד אם אתם עובדים על חשבונות מורכבים.
אלה הם מספר סקריפטים שיכולים להקל עלינו:
- Link Checker – סקריפט בודק הקישורים עובר על כל הלינקים בחשבון ומגלה אילו לינקים נמצאו שבורים, כלומר מחזירים קוד 404 או 500. לינקים כאלה יכולים לבזבז כסף ולא להמיר לעולם כי הגולש שמגיע לדף ריק או תקול.
בדף הבא תוכלו למצוא פרטים על הפעלת הסקריפט בחשבון שלכם:
https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/link-checker - Account Anomaly Detector – מזהה אם היו שינוים חריגים בביצועים לטובה או לרעה.
עקבו אחרי ההוראות שבדף הבא כדי להפעיל את הסקריפט:
https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/account-anomaly-detector - Ad Customizer – זהו קוד קצת יותר מתקדם, ותפקידו לעדכן בצורה דינמית את הטקסט של הפרסומות. לדוגמה אם יש לכם מוצרים כמו כרטיסי טיסה עם מחירים משתנים לעיתים תכופות ובזמנים לא קבועים, תוכלו לעדכן את המחירים באופן אוטומטי כאשר הם משתנים אצלכם במערכת או באתר.
זהו קוד קצת יותר קשה להטמעה לכן אני ממליץ להיעזר במתכנת ולעקוב אחרי ההוראות של גוגל:
https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/customizer