בלוג שיווק דיגטלי

עדכון MUM – Multitask Unified Model

עדכון MUM (Multitask Unified Model) הוזכר לאחרונה ב-Google I/O והוא יביא איתו מנגנון הבנת טקסט עוצמתי פי 1000 מעדכון BERT, התאריך לשימוש במנגנון במנוע החיפוש באופן רשמי לא הוכרז באירוע.

מה שיוצר את היתרון של MUM הוא היכולת שלו לעבוד במולטיטאסקינג כדי למצוא מידע בצורות חדשות.

MUM יוכל לעשות את הדברים הבאים באותו זמן:
• הבנה עמוקה של מילים
• הבנת שפה וכתיבה שלה
• הבנה של יותר מ-75 שפות
• הבנת מספר צורות אינפורמציה בו זמנית כמו תמונות טקסט וידאו

כדי להראות את היכולות המדהימות של המנגנון הזה, הועלתה הדוגמה הבאה.

מטייל שרוצה להתכונן לטיול מבצע את החיפוש הבא:

I've hiked Mt. Adams and now want to hike Mt. Fuji next fall, what should I do differently to prepare?

יש פה הרבה פרטים וכמובן שמנוע חיפוש רגיל לא יכול להבין את הנואנסים של החיפוש המורכב הזה, אבל עם MUM זה יהיה אפשרי, הוא יבין שמדובר בהשוואה בין שני מקומות, הוא יבין ש"להתכונן" מכוון לנושאים כמו אימונים או הכנות, והציוד לטיול צריך להתאים לסתיו.

בתהליך מתבצעות הפעולות הבאות:
גוגל סורק מידע על שני ההרים ומבין שמדובר בתנאים די דומים, אך תקופת הסתיו ההר פוג'י מביאה איתה גשמים, לכן יתכן שצריך להצטייד במעיל דוחה מים.

הנוסף יוצגו תוצאות שיעזרו לנו להתכונן טוב יותר, כמו וידאוים תמונות וכתבות בנושא.

אחת ההגבלות עד היום היא שאם היו תובנות נוספות באתרים שכתובים ביפנית, היה אפשר להגיע אליהם רק בעזרת חיפוש ביפנית, אבל MUM יכול להעביר את התובנות מיפנית לאנגלית.

MUM בא לידי ביטוי גם בחיפוש תמונות היות והוא יכול להבין סוגי אינפורמציה המוצגים בדרכים שונות, למשל אם נצלם את המגפיים שלנו לטיול ונחפש "האם אני יכול להשתמש במגפיים האלה לטיול בהר פוג'י?"
נקבל תשובה ישירה האם המגפיים הללו מתאימות לטיול בהר פוג'י, ובנוסף המלצות לציוד נוסף שאולי נצטרך לטיול.

אז איך זה משנה את עולם ה-SEO?
אנשים יוכלו לחפש תשובות מדוייקות במקום לבזבז זמן יקר על חיפוש תשובות באינטרנט, זה אומר שזה יפתח פתח ליותר חיפושי זנב ארוך שיתנו תוצאות טובות ונוכל לקבל תנועה רלבנטית וממוקדת יותר מתמיד לאתר שלנו, תלוי איך גוגל יציגו את התוצאות הללו…

יש פה צד נוסף, אם גוגל יציג תשובות בעצמו יכול להיות שאנחנו נקבל פחות תנועה לאתר שלנו, לכן חשוב שנהיה עירניים לאיך מתפתח החיפוש לאחר העלאת MUM ונתאים את עצמנו כך שלא נאבד תנועה יקרה או יותר נכון נדע להתכונן כדי שנאבד פחות תנועה.

במקרה של עדכוני גוגל, חשוב שנזכור שיש מנצחים ומפסידים בכל עדכון ואנחנו לא יודעים מה השינוי ש-MUM יביא איתו עד שהשינוי יקרה.

מוזמנים לצפות בוידאו מתוך אירוע Google I/O שבו מספרים על MUM:

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן