בלוג שיווק דיגטלי

אופטימיזציה לפרסום ממומן ב-Google Ads – חלק 1

ניווט לפי תוכן

אז הקמפיינים פעילים ואנחנו רוצים לנצל את הכסף בצורה יעילה ורווחית, התהליך נקרא אופטימיזציה. בסידרת מאמרים זו אפרט על דרכים בהן נקטין את המחיר להמרה או נגדיל את מספר ההמרות בצורה חכמה שמבוססת על נתונים.

בכל קמפיין יש לנו הזדמנויות לשפר את היחס בין כמות הכסף שמשלמים לכמות ההמרות שמקבלים, או במונח המקצועי – החזר על השקעה (ROI).

בקצרה, הרעיון הוא לבחון את הפרמטרים שעליהם יש לנו שליטה ולכוון את התקציב למקומות שבהם העלות להמרה זולה יותר אך עדיין יש ביקוש מספיק גבוה, כלומר יש מספיק הופעות \ הקלקות \ המרות.

מספר נקודות חשובות! לפני שנתחיל…

  • הטיפים הולכים להיות יישומיים ולא רק תאורטיים, יכול להיות שתרצו להכין את חשבון ה-Google Ads פתוח ולנסות מגוון מהטיפים והרעיונות בעצמכם. 
  • את כל השינוים שמוצעים במאמר יש להתחיל דרך יצירת ניסוי ב-Google Ads ולפי התוצאות של הניסוי תוכלו להחליט אם ליישם שינוי זה או לא, במקרה והניסוי יצא לא מוצלח תוכלו לוותר עליו מבלי לפגוע בביצועים הקיימים.
  • המטרה העיקרית בסדרת מאמרי האופטימיזציה היא להקטין את המחיר להמרה או להגדיל את מספר ההמרות מבלי לבזבז יותר כסף, לכן אם יש לכם מטרה שונה (למשל הגדלת חשיפות בלי קשר להמרות), תצטרכו להסתכל על מדדים אחרים ולבחור בשינוים שמשרתים את המטרה שלכם.
  • הטיפים מכוונים בעיקר לקמפיין פרסום ברשת החיפוש (Google Search Ads) ובחלק מהמקרים אפשר יהיה ליישם את הטיפים בשאר סוגי הקמפיינים. טיפים ספציפיים בנושאי Google Display Ads, Youtube Ads וכן הלאה, אשתף בכתבות אחרות.

שנתחיל? 🙂

מצב חשבון Google Ads

כשמגיעים לחשבון מורכב חשוב לקבל מושג על המצב הנוכחי של החשבון, אפשר לעשות זאת בהרבה דרכים, הכתבה קצרה מידי בשביל כולן אך אשתף מספר בדיקות פשוטות שמראות איפה כדאי להתמקד כשרוצים לעשות סדר:

 

מילים עם המרות לעומת מילים ללא המרות

נכנסים לדו"ח מילות המפתח, מסננים את כל המילים אשר להן המרה אחת ומעלה, כמו שמסומן בצילום המסך:

הגדרות לטבלת מילים עם המרות מילים בלי המרות

גוללים לסוף הטבלה ובודקים את יחס העלות \ הוצאות (Cost) על המילים הממירות לעומת המילים של כל החשבון.

אם ההפרש גדול, כדאי לבדוק את המילים הלא ממירות,  להסיר אותן או להעביר אותן לקבוצת מודעות (Ad Group) משל עצמן ולבדוק איך לשפר את אחוזי ההמרה שלהן, כאן בא שיקול הדעת המקצועי של מנהל הפרסום.

דוגמה:

טבלת נתונים דוגמה למילים עם המרות מילים ללא המרות

מחלקים עלות של מילים עם המרה אחת ומעלה מול כל המילים בחשבון ומקבלים את היחס:
955/585=1.6

את התוצאה בודקים לפי יחס לין רודניצקי (Lin – Rodnitzky Ratio), היחס מתאר את קונסרבטיביות החשבון מול אגרסיביות שמבזבזת כסף, להלן הנקודות החשובות לגבי יחס לין רודניטסקי:

  • 1.0-1.5 – הינו יחס קונסרבטיבי, לא מבזבז הרבה כסף על מילים שלא ממירות אך יכול להיות שמפספס המרות מצטברות ששוות כסף לחברה.
  • 1.5-2.0 – חשבון שמנוהל היטב, יש שילוב טוב בין מילים שמביאות המרות בדרך כלל ומילים ניסיוניות שנבחנות כדי ליצור הזדמנויות חדשות.
  • 2.0-2.5 – החשבון מנוהל בצורה אגרסיבית, יש הרבה קליקים שלא ממירים, לפעמים זה בגלל התאמות רחבות. חוסר תשומת לב לנתונים או ביצוע אופטימיזציה לעיתים רחוקות מידי.
  • 2.5+ החשבון לא מנוהל טוב, כסף מתבזבז מידי יום, שינוים פשוטים ובסיסיים יחסית יכולים לעזור לעסק לחסוך הרבה כסף.
 

יעילות סוגי התאמות

בדו"ח מילות המפתח, נסנן לפי מילות מפתח בהתאמה רחבה (Broad Match) ונחשב מה היחס של ההוצאות שלהן (Cost) לעומת כל המילים בחשבון, בודקים את היחס הזה בגלל שהרבה פעמים המחיר להמרה למילים בהתאמה רחבה יהיה גבוה ממילים בהתאמה מדוייקת או התאמה לביטוי, לכן נרצה לשלוט ביחס הזה.

סינון למטרת גילוי יעילות סוגי התאמות

בדרך כלל (ויש מקרים וסוגי קמפיינים שבהם היחס יהיה שונה) נרצה שהיחס יהיה:
15% ל-25% למילים בהתאמה רחבה,
ו-75% עד 85% למילים בהתאמה מדוייקת\לביטויי.

דוגמה:

טבלת יעילות סוגי התאמות

נחשב את היחס:
831/955 = 0.87
0.87 * 100 = 87%
במקרה הזה היחס גרוע – 87%, מספרים כאלה בדרך כלל מראים על הרבה עבודה בנוגע לאופטימיזציה. נרצה להגיע ליחס של בערך 20% בהוצאות על מילים בהתאמה רחבה ובכך לחסוך בהוצאות ולהשיג המרות במחיר טוב יותר.

 

 

מצב קבוצות המודעות

בדו"ח בהתאמה אישית (Custom Report) בסגנון טבלה, נכניס את העמודות הבאות:
קבוצות מודעות (Eligible בלבד), מילות מפתח פעילות ופרסומות פעילות.

מה אנחנו בוחנים?

  • קבוצות מודעות שבהן אין פרסומות פעילות
  • שיש בהן פרסומות ואין מילות מפתח פעילות
  • קבוצות עם יותר מידי פרסומות, שם נשאיר את 3 הפרסומות שממירות יותר מהשאר בקבוצה
  • קבוצות מודעות שיש בהן יותר מידי מילות מפתח, את אלה אולי נרצה לחלק למספר קבוצות מודעות שונות ולמקד את הפרסום שלנו טוב יותר.

דוגמה:

מצב קבוצות מודעות

מולנו 6 קבוצות מודעות ללא פרסומות וללא מילות מפתח, את אלה צריכים לבדוק: האם הן ריקות לגמרי או שיש שם שם פרסומות ומילים שהופסקו? למה הפרסום הופסק? האם יש מדדים מהעבר שאפשר ללמוד מהם משהו? האם כדאי לפתוח קבוצות חדשות על בסיס מה שמצאנו וליעל אותן?

בנוסף ישנן שתי קבוצות עם פרסומת פעילה אחת בלבד, במקרה הזה מומלץ להוסיף עוד פרסומות ולהגדיר רוטציה שווה בין כולם, בעזרת הפרסומות החדשות ננסה להשיג אחוזי הקלקה \ המרה טובים יותר מהפרסומת היחידה שקיימת כרגע.

נקודה חשובה נוספת היא שמספר המילים בקבוצות הללו הוא 42 ו-32, אלה מספרים גבוהים שמצריכים בדיקה וטיפול, אם כל המילים רלוונטיות וממוקדות? באותה הזדמנות כדאי לעבור על מונחי חיפוש נוספים (SEARCH TERMS) ולרענן את הרשימה.

שימו לב! גוגל ממליצים על בין 10-20 מילים לקבוצת מודעות, זה לא תמיד נכון, לפעמים כשהפרסומת ממוקדת, אפילו 5-8 מילים יספיקו כדי להשיג תוצאות מצוינות.

 

הוצאות לפי פרסומות ומילות מפתח פעילות

באותו דו"ח אפשר להוסיף עמודה של עלות ואינטראקציות, לכוון את התקופה לחודש האחרון ולבדוק אילו קבוצות מודעות הוציאו כסף אבל לא המירו אפילו פעם אחת, אותן נרצה כנראה לעצור ולבדוק האם הפרסומות שלנו מדברות נכון לקהל היעד, אולי דף הנחיתה אינו יעיל, הטרגוט רחב מידי, מילות המפתח אינן מתאימות וכן הלאה.

דוגמה:

הוצאות לפי פרסומות ומילות מפתח פעילות

למשל בדוגמה שלפנינו לא רואים קבוצות מודעות שמבזבזות כסף ואין בהן אינטראקציות, כל קבוצה שהוציאה כסף החזירה אינטראקציה.

שימו לב למשהו חשוב אחר, יש שתי קבוצות מודעות בלי מילות מפתח פעילות (בקבוצה אחת אין פרסומות פעילות כלל) שהוציאו כסף והחזירו אינטראקציות, עושה רושם שמישהו עצר את הפרסום, במקרה הזה נחקור את הנתונים הקיימים ונוציא מסקנות להמשך עבודה מכאן, מדוע הפסיקו את הפרסום? האם כדאי להחזיר את הפרסום לפעילות? אם כן, מה אפשר לשפר לפני שעושים זאת?

 

שימוש במילות מפתח דינמיות

מילות מפתח דינמיות יהפכו את הפרסומות לרלבנטיות וממוקדות יותר לקהל שמחפש את המוצר או השירות, אפשר להשתמש במילים דינמיות בכותרת, בתיאור או ב-URL.

מותג כמו ALDO (מותג נעליים מפורסם) יכול להנות ממספר ביטויי מפתח דינמיים כמו
Women's shoes, Leather women's shoes, Casual women's shoes
לשים לב שלא לטרגט מילים עם שגיאות כתיב, שמות של מתחרים (זה יכול להגיע לתביעה משפטית), מילים שיעברו את אורך הטקסט המותר או צירופים שלא נשמעים הגיוניים למשל
Low prices on shoe for women

כדי להפעיל את הפונקציה, יש להקליד סוגריים מסולסלים "}" ו-3 אפשרויות יפתחו, יש לבחור ב-Keyword insertion כמו בצילום המסך המצורף:

שימוש במילות מפתח דינמיות

 

FOMO (Fear of Missing Out)

מסתבר שזה עדיין עובד, יש לכם מבצע עד תאריך או שעה מסויימת? תראו את זה בפרסומת, הפונקציה נקראת Ad Customizer Countdowns
כדי להפעיל את הפונקציה יש להקיש את הסימן "}" ולהקליק על Countdown Timer כמו בצילום המסך:

FOMO (Fear of Missing Out)

פרסום בעזרת רגשות שליליים

מומלץ להפחית את השימוש ברגשות שליליים, מודעות שמחות או ניטרליות משיגות תוצאות טובות יותר, בלינק אפשר למצוא מאמר בנושא, מוזמנים לקרוא: https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/08/08/positive-vs-negative-ads

הכח של ניסוח

מילים חזקות משפיעות עלינו יותר מבחינה רגשית, למשל במקום "לגלות" אפשר להגיד "לחשוף", במקום "טוב" אפשר להגיד "בלתי נשכח", רק היכן שהמילים הללו מתאימות כמובן.

ישנם ביטוים רבים שיכולים לעזור לשדרג את הפרסומות שלנו, כדי למצוא אותן אפשר לעשות סיעור מוחות עם צוות הפרסום, או שאפשר פשוט לקחת מכתבות איכותיות בנושא, הנה רשימת מילים קצרה שיכולה לתת השראה:
סוד
סמוי
מאחורי הקלעים
מיידי
מהפכני
אקסטרה
אפקטיבי במיוחד
אמין
אותנטי
מעורר השראה
להדהים
לרגש
נעלם
בלתי נסבל
בלתי נתפס
לפספס
להציל

 

מספרים מרשימים

אם יש לכם מספרים מרשימים, כדאי להשתמש בהם בפרסומת ובדף הנחיתה, זה יוצר רושם טוב כשגולשים רואים שהחברה עם ניסיון של 15 שנים בתחום או שאחוז גבוה מהלקוחות החדשים שמגיעים הופכים להיות לקוחות קבועים.

לדוגמה חברת OPTMYZR, כך מופיע הנתון בדף שלהם:

מספרים מרשימים

מוזמנים לבדוק את דפי הנחיתה שלהם וגם קצת להתרשם מהכלים המדהימים שהם מציעים:
https://www.optmyzr.com

שימוש ב-Sitelinks לביטוים גנריים

נשתמש ב-Sitelinks כדי להציג חלוקה של הביטוי הגנרי לנושאים פנימיים רלוונטים.

לדוגמה אם הביטוי הוא "הופעות בתל אביב", נוסיף קישורים לדפים תחת אותה קטגוריה בעזרת Sitelinks: כרטיסים במחירים מוזלים\מבצעים, הופעות קומיות, מחזמרים, הופעות מחו"ל וכו'

מה הלאה?

כנסו לכתבה הבאה בסדרה: טיפים לאופטימיזציה ב-Google Ads – חלק 2

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן