בלוג שיווק דיגטלי

אופטימיזציה לפרסום ממומן ב-Google Ads – חלק 2

ניווט לפי תוכן

בהמשך לחלק הראשון בסדרת הטיפים לאופטימיזציית פרסום בגוגל, זהו החלק השני לטיפים נוספים שיעזרו לכווץ את העלות להמרה והגדלת הרווחיות.

כמה נקודות חשובות! לפני שנתחיל…

  • הטיפים יישומיים ולא רק תאורטיים, כנראה שתרצו להכין את חשבון ה-Google Ads שלכם פתוח ולנסות אותם בעצמכם.
  • את כל השינוים שמוצעים במאמר יש להתחיל דרך יצירת ניסוי ב-Google Ads ולפי התוצאות של הניסוי להחליט אם ליישם שינוי זה או לא.
  • המטרה העיקרית של האופטימיזציה במאמרים אלה היא הקטנת המחיר להמרה או הגדלת מספר ההמרות מבלי לבזבז יותר כסף.
  • הטיפים מכוונים בעיקר לקמפיין פרסום ברשת החיפוש (Google Search Ads), בחלק מהמקרים אפשר יהיה ליישם את הטיפים בשאר סוגי הקמפיינים.
 

שימוש ב-Bid Simulator

Bid Simulator של גוגל Ads עוזר להבין מה ההשקעה הכי רווחית, בגרף יהיו המלצות של גוגל (בעיקר להגדלת התקציב) לגבי כמה קליקים נקבל בכל סכום שנשקיע (זו לא הבטחה של גוגל – עדיין צריך לעקוב ולבדוק!).

בנוגע לאופטימיזציה להשגת מחירים טובים יותר לקליקים, הדרך הטובה ביותר לדעת כדאיות היא לחשב עלות (Cost) חלקי כמות הקליקים, האם המחיר החדש לקליק טוב יותר מהמחיר הנוכחי?

בקמפיינים שבהם החשיפה יותר חשובה מהמרות, נסתכל על חשיפות במקום על קליקים, החישוב יהיה עלות חלקי מספר החשיפות.

אופטימיזציה לפי מובייל ודסקטופ

בהנחה שמטרת הקמפיין היא המרות, חלוקת קבוצות המודעות למובייל ודסקטופ תחשוף היכן יש כמות המרות גדולה יותר במחיר טוב יותר, לאחר מכן, נבדוק כמה חשיפות התפספסו בכל אחד מהם בגלל תקציב, ונעביר את הכסף מהערוץ היקר לערוץ הזול.

אופטימיזציה לפי מובייל ודסקטופ

בטבלה מופיעים נתונים של קבוצת מודעות אחת (בפועל הבדיקה הזו צריכה להיעשות על כל קבוצות המודעות), בדקתי את המחיר להמרה לתקופה של חודש בדסקטופ מול המובייל, ראיתי שהמחיר בדסקטופ גבוה בהרבה, יכולות להיות מספר סיבות, למשל שאתר הדסקטופ לא נראה טוב, אולי שהאתר עולה לאט לעומת המובייל ודורש אופטימזציית טעינה, זה גם יכול להגיד שהלקוחות הספציפיים של המוצר הזה מעדיפים קנייה במובייל על דסקטופ וכן הלאה.

שימו לב שהתקציבים בדרך כלל נקבעים ברמת הקמפיין ולא ברמת קבוצת המודעות, אפשר לפתור זאת בעזרת שימוש ב-Rules.

נבדוק כמה חשיפה אנחנו מפספסים במובייל בגלל שנגמר התקציב, בטבלה רואים שפספסנו 35.11% מההזדמנויות, תזכרו שאת התקציב הזה לוקח הדסקטופ להמרות היקרות עד שנבדוק מה הגורם ונטפל או שנעביר תקציב מהדסקטופ למובייל.

כך נחשב כמה כסף להעביר:
העלות שלנו במובייל היא 3500 ש"ח לאותה תקופה,
35.11% מ-3500 ש"ח הם בערך 1230 ש"ח,
את הסכום הזה נעביר מהדסקטופ למובייל.

כמה המרות נרוויח מהמהלך הזה?
נגיד שמחירי ההמרות לא משתנים, ב-1230 ש"ח נשיג 2 המרות בדסקטופ, במובייל נשיג 11 המרות באותה עלות.

 

תקציבים שונים לפי גילאים גובה הכנסה ומין

לפי גיל:

זה נכון שהנתונים של גיל לא מדוייקים, אבל עדיין מתבצעת קטגוריזציה של גילאים מצד גוגל, אם נראה תבנית שחוזרת על עצמה, נוכל להשתמש בה להגדלת הרווחיות.

תקציבים שונים לפי גילאים

במקרה הזה אין בעיות רציניות מידי של בזבוז כסף חוץ מגיל 55-64 שבו ההמרות עולות פי 2 מהממוצע, לפני שמורידים את התקציב כדאי לבדוק האם הפרסומות שלנו\דף הנחיתה מדברים לקהל צעיר יותר או מציג פרטים לא משכנעים מספיק לטווח הגילאים המדובר, ננסה להבין מה חשוב לטווח הגילאים שאותו אנו בודקים, האם אלה בדרך כלל אנשי משפחה בגילאים הללו? האם הם לפני יציאה לפנסיה? האם אלה גילאים פחות טכנולוגיים?

לדוגמה אם נמכור כיסאות למחשב, יכול להיות שצעירים ירצו כיסאות לגיימרים או כיסאות שירשימו את החברים, לעומת זאת מבוגרים ירצו כיסא אורטופדי שמתאים לעבודה ארוכה מול המחשב.

היות והגילאים לא מדוייקים, גם אם החלטנו להוריד תקציבים מגיל מסויים ולהעביר לגיל אחר, מומלץ לעשות זאת דרך יצירת ניסוי ולבחור את הדרך הנכונה אחרי שאספנו קצת נתונים.

לפי מין:

כמו בגילאים, מומלץ לבדוק דרך ניסוי לתקופה שתאסוף מספיק נתונים ולהחליט לאחר ניתוח התוצאות:

תקציבי פרסום שונים לפי מין

בטבלה רואים שהפרסום לגברים מייצר המרות יקרות כמעט פי 2, האם יש צורך לפצל את הפרסומות שלנו לגברים ולנשים?

למשל בשוק הבשמים או התכשיטים לנשים, הפרסום לאישה והפרסום לגבר יראה אחרת לגמרי, גבר קונה לבת הזוג מוצרים אלה כמתנה, אישה בדרך כלל קונה אותם כדי להתחדש, להתפנק, לסמל התחלה חדשה, לאירוע חשוב וכן הלאה, פיצול הפרסומות לגברים ולנשים עם מסר תואם יניב תוצאות טובות יותר.

עוד דרך קלה לקבל תובנות לגבי הקהל היא להיכנס ל-Combinations תחת Demographics, מיון לפי עלות להמרה בסדר עולה תראה לנו את הקהל שמשיג המרות בסכום הנמוך ביותר.

שימו לב שלא תמיד זו תהיה הבחירה הכי טובה, היות ויש קהלים שאולי בהם יש יותר ביקוש, בכל מקרה דו"ח ה-Combination מראה לנו הרבה מידע חשוב על הקהל שצורך את השירות או המוצר שלנו.

דוגמה של טבלת Combination:

Demographic Combinations

חילוק התקציב לקהלים לפי גובה הכנסה

בדומה לגיל ומין אפשר לחלק את התקציב לפי גובה ההכנסה, רק שצריך לקחת בחשבון שהזיהוי של גובה ההכנסה עובד רק במקומות הבאים: אוסטרליה, ברזיל, הונג קונג, הודו, אינדונזיה, יפן, מקסיקו, ניו זילנד, צפון קוריאה, סינגפור, ,תאילנד וארצות הברית.

 

שימוש ב-Negative Keywords

לחצו על Keywords > Search Terms
הפעילו סינון שיראה רק התאמה רחבה והתאמה למשפט

שימוש ב-Negative Keywords

נמיין את הטבלה לפי COST מהגבוה לנמוך ונוסיף סינון של כל המילים עם פחות מהמרה אחת כמו בצילום המסך:

מיון למילות מפתח שליליות לפי עלות

בטבלה שהתקבלה נראה את כל הביטוים שלא ממירים, חלקם בגלל שהביטוי לא מתאים למוצר שלנו, למשל מילים כמו "בחינם" או "קורס" (במקרה הזה לא מפרסמים קורסים), לביטוים שמופיעים בטבלה יש פוטנציאל גבוה להיות ברשימת הביטוים השליליים ולחסוך לנו כסף שיושקע בביטוים עם פוטנציאל רווחי יותר.

באותה הזדמנות נבדוק אם הקמת דף נחיתה מתאים לחלק מהמילים שמצאנו יגדיל את אחוזי ההמרה מביטוים אלה.

מה הלאה?

כנסו לכתבה הבאה בסדרה: טיפים לאופטימיזציה ב-Google Ads – חלק 3

מכירים מישהו שהמידע יעזור לו?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צור קשר
דילוג לתוכן